تکنولوژی

فایروال خانگی «کوجو» برای محافظت در برابر هکرها

شرکت سازنده فایروال «کوجو» (CUJO) اعلام کرده که در سال 2017 بیش از 20 میلیارد وسیله الکترونیکی متصل به اینترنت در سراسر دنیا وجود دارد. این وسایل شامل وسایل خانگی هوشمند، کامپیوترها، اسمارت فون‌ها و دوربین‌ها امنیتی می‌شوند. نکته جالب اینکه این وسایل از درجات بسیار پایینی از امنیت و سیستم دفاعی برخوردار هستند که اجازه حمله و ورود آسان هکرها به آنها را می‌دهد. وضعیت برای خانواده‌های دارای فرزند نوجوان خطرناک‌تر هم می‌شود چرا که فرزندانشان در خطر مواجهه با وبسایت‌های غیر اخلاقی و آسیب‌رسان هستند.

کوجو یک دستگاه دوست‌داشتنی هوشمند است که دارای دو چراغ ال‌ای‌دی مشابه چشم در قسمت جلویی است. کوجو با بهره‌گیری از هوش مصنوعی از وسایل هوشمند متصل به اینترنت افراد در مقابل حملات هکرها محافظت می‌کند. این دستگاه همچنین به والدین این امکان را می‌دهد که دسترسی به وبسایت‌ها را برای فرزندانشان تا حد لازم محدود کرده و حتی زمان‌های استفاده از اینترنت را نیز محدود و یا مدیریت کنند. این کار می‌تواند فرزندان و وسایل هوشمند منزل را از خطر هجوم هکرهای اینترنتی محافظت کند.

از ویژگی‌های شاخص این دستگاه می ‌توان به هوش مصنوعی،  قابلیت یادگیری در طی زمان، آنتی ویروس و آنتی باج‌افزار، سیستم آنالیز کننده فعالیت‌های کاربران، اینترنت امن و محافظت در برابر حملات Dos اشاره کرد.

کوجو به پردازنده 2هسته‌ای 1 گیگاهرتز، 4 گیگابایت حافظه داخلی، 1 گیگابایت رم DDR و 2 پورت اترنت مجهز شده است. این دستگاه در حال حاظر با قیمت 249 دلار و اشتراک مادام‌العمر قابل خریداری است.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا