تکنولوژی

فیسبوک دبیر عمومی نیویورک تایمز را استخدام کرد

فیسبوک اعلام کرده که قصد دارد تصمیمات خود را با شفافیت بیشتری نسبت به‌گذشته اعلام کند، به‌همین دلیل “لیز اسپاید” دبیر عمومی (Public Editor) سابق نشریه نیویورک تایمز را به‌خدمت گرفته تا در زمینه پیشبرد این اهداف از تجربیات او استفاده کنند.

استخدام اسپاید را می‌توان به‌دلیل نقش مهم فیسبوک در جامعه و همچنین مناقشات به‌وجود آمده درباره انتشار اخبار دروغین و شایعات توسط پلتفرم فیسبوک دانست. ضمنا فیسبوک درمقابل 2 میلیارد کاربر خود وظیفه‌ی سنگینی بر دوش دارد که می‌بایست به خواسته‌ها و انتظارات کارشناسان و کاربران پاسخ‌های روشنی بدهد.

یکی از راه‌هایی که فیسبوک قصد دارد از طریق آن دریچه صحبت با همگان در رابطه با سیاست‌های خود را باز کند، پست‌هایی با عنوان “سوالات سخت” (Hard Questions) است. برای مثال فیسبوک در این پست‌ها توضیح می‌دهد که وقتی شخصی جان خود را از دست می‌دهد، چه بلایی سر پروفایل او می‌آید. این پست‌ها معمولا توسط کارکنان فیسبوک نوشته و منتشر می‌شدند اما یکی از سخنگویان فیسبوک اعلام کرده که اسپاید در چند هفته اخیر مشغول بررسی و تصحیح این سوالات بوده است و قصد دارد از همین رویکرد صادقانه در شفاف‌سازی دیگر بخش‌های کمپانی فیسبوک نیز استفاده کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که لیز اسپاید گزینه‌ی کاملا مناسبی برای اجرای این نقش در کمپانی فیسبوک است چرا که در زمان فعالیت خود در نشریه نیویورک تایمز نیز به‌عنوان واسطه‌ی بین خوانندگان و نشریه نیز فعالیت کرده بود. ظاهرا اسپاید تا اینجای کار آخرین دبیر عمومی نشریه نیویورک تایمز است و گفته می‌شود پست او پس از خروج از این نشریه با دیگر بخش‌ها ادغام شده است.

علاوه بر فعالیت‌های او به‌عنوان دبیر عمومی، اسپاید رزومه بلند بالایی در زمینه روزنامه‌نگاری دارد که از جمله آنها می‌توان به فعالیت به‌عنوان ویراستار نشریه Colombia Journalism و سردبیر ارشد واشنگتن پست اشاره کرد. حال باید دید تجربه‌ی طولانی مدت او در زمینه روزنامه‌نگاری تا چه‌حد می‌تواند در پیشبرد تصمیمات اخیر فیسبوک تاثیرگذار باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا