تکنولوژی

احداث شهرک بین‌المللی فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات گفت: شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات تا ۵ سال آینده در کشور ایجاد می‌شود.

امیرحسین دوایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کار مطالعاتی راه اندازی شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: این پروژه با هدف حمایت از شرکتهای نوآور، استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا و نیز تعامل با شرکتهای مطرح بین المللی پیاده سازی خواهد شد. وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه امکان استقرار شرکتهای فناور برای عرضه خدمات و محصولات خود مطابق با استانداردهای روز دنیا وجود خواهد داشت، تصریح کرد: ایجاد فضای نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات از جمله دلایل تعریف پروژه هایی اینچنینی است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: تا ۳ سال آینده اقدامات پیاده سازی برای طرح شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات (پیام) انجام می شود و تا ۵ سال دیگر این شهرک فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می کند.

دوایی با بیان اینکه معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات ۳ پروژه را به صورت همزمان در دست اجرا دارد، ادامه داد: راه اندازی فاز نخست پارک فناوری اطلاعات در اتوبان کرج، پیاده سازی شهرک بین المللی ICT در مهرشهر کرج و ایجاد کریدور فناوری اطلاعات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز حمایت از شرکتهای خصوصی و توسعه اشتغال این بخش، تعریف شده است.

وی اضافه کرد: قرار است هفته آینده پارک فناوری اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و با مجوز وزارت علوم افتتاح رسمی می شود که این پارک ظرفیت استقرار بیش از ۲۰۰ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا