تکنولوژی

یک سوال و دو اتهام

نام نویسنده: ایمان بیک

 سوال نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی از وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات هم سوال جالبی بود با فرضیات غلط و البته نشان دهنده نگاه او و هم فکرانش که خواهان محدودسازی اینترنت هستند.

حاجی دلیگانی گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پاسخگو باشد. حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون نفر از کاربران اینترنت در ایران زیر ۱۸ سال هستند که بدون هیچ محدودیتی به اینترنت دسترسی دارند و ۸۰ درصد کاربران شبکه اجتماعی نوجوانان و دانش آموزان هستند در حالی که براساس آمار موسسه بین المللی تعداد جست وجوهای صفحات غیراخلاقی از اول سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون حدود ۵ میلیارد ۴۵۰ میلیون است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: آقای وزیر! یقین دارم که می دانید صنعت تصاویر محرک جنسی موفق ترین و پرسودترین صنعت تجارت الکترونیکی است.

نماینده مردم شاهین شهر همچنین گفت: ۶۰ درصد صفحات اینترنتی که مورد مراجعه قرار می گیرند سایت های جنسی و غیراخلاقی است.

البته نه ما و نه وزیر ارتباطات نمی دانیم که این آمار 60 درصدی مال چه زمانی است و از چه مرجعی در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته است. به هرحال جست و جوی ساده ای در اینترنت می تواند نادرستی این ادعا را که از سالها پیش، همفکران این نماینده محترم مجلس مطرح می کنند، نشان دهد. البته وزیر ارتباطات به خوبی، نادرستی این ادعا را گوشزد کرد. اما در همین حین، خود نیز اتهامی به رسانه ها زد که گویا دیوارشان از همه کوتاه تر است. وزیر خطاب به نماینده سوال کننده گفت: «آمارهای شما درست نیست، این آمارها را در خیابان ها و روزنامه ها نمی توان پیدا کرد، باید از وزارت ارتباطات یا وزارت اطلاعات اخذ شود.»

سوال ما از وزیر البته در هیچ مجلسی قابل طرح نیست و جناب وزیر هم به احتمال زیاد پاسخی نخواهند داد و از روزنامه ها دلجویی نخواهند کرد. اما این سوال مطرح است که مگر فناوران به عنوان روزنامه تخصصی فاوا همواره مدافع سیاست های توسعه ای دولت نبوده است؟ مگر تا کنون در این زمینه سیاه نمایی کرده است؟ چه دلیلی دارد که برای پاسخ به یک سوال، روزنامه ها ( وطبعا خبرنگاران) را به سیاه نمایی، دروغگویی یا بی اطلاعی متهم کنیم؟

 

منبع : روزنامه فناوران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا