تکنولوژی

پرداخت موبایلی با سیم‌کارت‌های رایتل

رایتل می‌گوید با استفاده از گوشی موبایل و سیم کارت رایتل می‌توان از طریق دستگاه‌‌های ATM بانک رفاه تراکنش‌های مالی انجام داد.

به گزارش روابط عمومی رایتل، در پی انعقاد تفاهم¬نامه¬ و طی مراسمی که با حضور اعضای هیات مدیره بانک رفاه و سید مجید صدری مدیرعامل و معاونین و مدیران شرکت رایتل برگزار شد از این پس  با استفاده از گوشی موبایل و سیم‏کارت رایتل امکان انجام تراکنش‏های مالی از طریق دستگاه ATM بانک رفاه برای مشترکین رایتل فراهم شد.

با اجرای این پروژه، مشترکین رایتل که دارای حساب بانکی در بانک رفاه هستند با تعویض سیم‏کارت خود با سیم‏کارت تجهیز شده به فناوری NFC می‏توانند از  دستگاه‏های ATM مجهز به فناوری NFC بدون نیاز به کارت بانکی استفاده کنند.

لازم به ذکر است با استفاده از سرویس  فوق‏الذکر که به صورت پایلوت در رایتل راه اندازی شده است صاحبان حساب بانکی در بانک رفاه از طریق سیم¬کارت  متعلق به شرکت رایتل مجهز به فناوری NFC و با استفاده از یک گوشی موبایل با قابلیت NFC ، در صورت مجهز بودن دستگاه ATM به فناوری NFC، امکان انجام تراکنش¬های مالی، گرفتن موجودی، دریافت وجه، انتقال وجه و سایر امکاناتی که بانک رفاه به صاحبان حساب  دارای کارت بانکی ارایه می¬دهد را خواهد داد.

برای استفاده از این قابلیت لازم است اطلاعات کارت بانکی صاحب حساب بر روی سیم¬کارت رایتل ذخیره شود  که فرآیند انجام این کار در دست تهیه می‏باشد.

از دیگر مزایای این سرویس، در صورت مجهز شدن تمامی ATMهای بانک رفاه و همچنین دستگاه‏های کارتخوان به فناوری NFC ، می¬توان به حذف کارت بانکی و افزایش امنیت غیرقابل مقایسه با وضعیت کنونی کارت¬های مغناطیسی اشاره کرد، چرا که در حال حاضر اطلاعات موجود بر روی کارت¬های مغناطیسی که به عنوان کارت بانکی استفاده می¬شوند، به راحتی و با دستگاه¬های ارزان قیمت قابل کپی شدن هستند در صورتی که محتوای سیم¬کارت قابل کپی شدن نیست.

 

منبع : روابط عمومی رایتل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا