تکنولوژی

طرح مفهومی موتورسیکلت بی ام و

شکی نیست که طرح مفهومی جدید شرکت بی‌ام‌ و برای موتورسیکلت‌ها بسیار جذاب است. این موتور سیکلت مینی با قابلیت تغییر رنگ و سیستم راننده خودکار طراحی شده است. این موتور سیکلت که به مناسبت صد سالگی شرکت و به‌عنوان بخشی از طرح  Next 100 در اکتبر سال گذشته رونمایی شد، به جرات می‌توان گفت که جالب‌ترین موتورسیکلت موجود در دنیاست که با بهره‌گیری از سیستم ژیروسکوپیک، راننده موتور را در هر حالتی متعادل و در امان نگه می‌دارد و با وجود این ویژگی حتی به کلاه ایمنی نیازی نخواهد بود. در ضمن ظاهر این موتورسیکلت هم بسیار زیباست. این طرح مفهومی که Motorrad Concept Link نامیده می‌شود، راحتی و امنیت بیشتری را برای مسافران خود به همراه خواهد آورد.

این طرح ذهنی از یک بدنه کشیده اما با ارتفاع کم و صندلی تخت که بر روی منبع ذخیره انرژی قرار گرفته، تشکیل شده است. در قسمت جلو نیز فرمان مورب وجود دارد که بر روی آن یک محافظ شیشه‌ای قرار گرفته که به گفته‌ی شرکت بی‌ام و، این محافظ به‌منظور نمایش سرعت، مکان و وضعیت باتری تعبیه شده است. دیگر اطلاعات نیز بر روی پنل زیر این صفحه شیشه‌ای نمایش داده خواهد شد که از طریق دکمه‌های قرار گرفته روی فرمان قابل کنترل هستند. شرکت می‌گوید که این موتور سیکلت با دسترسی به تقویم و مسیر بعدی شما، می‌تواند سریع‌ترین یا بهترین مسیر را به همراه یک موزیک مناسب برایتان انتخاب کند. در ضمن در قسمت بغل و زیر صندلی این موتورسیکلت یک محفظه با درب کشویی برای نگهداری وسایل نیز تعبیه شده است.

با اینکه تماشای چنین طرح‌های ذهنی از موتورسیکلت‌ها بسیار لذت بخش است، اما احتمال حظور آنها در خیابان‌ها فعلا کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. داشتن یک موتورسیکلت با ظاهری فضایی که از الکتریسیته برای حرکت استفاده می‌کنند و قادر است به اپلیکیشن نقشه و تقویم گوشی ما متصل شود و حتی برایمان موزیک پخش کند، آینده‌ای است که احتمالا همه انتظار محقق شدن آن را داریم. 

در پایین می‌توانید این طرح مفهومی را از زوایای مختلف مشاهده کنید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا