اختصاصیتکنولوژیموبایل

بررسی اختصاصی گلکسی اس 8 پلاس

سامسونگ  گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس دو پرچمدار جدید سامسونگ هستند که در مارس 2017 رونمایی شدند. بزرگترین تولید کننده موبایل دنیا این پرچمداران را اوایل آوریل امسال وارد بازار کرد. جالب است بدانید این موبایل‌ها با فاصله کمی هم به ایران رسیدند و 14 اردیبهشت ماه امسال در ایران معرفی شدند.

سامسونگ در سری جدید گلکسی تمرکز اصلی را روی حذف کردن حاشیه‌ها گذاشته است و تقریبا این دو موبایل را بدون حاشیه اطراف ساخته است. گلکسی اس 8 صفحه نمایش 5.8 اینچی دارد که تازه برادر کوچک محسوب می‌شود و گلکسی اس 8 پلاس صفحه‌ای 6.2 اینچی دارد. اما جالب است بدانید گلکسی اس 8 پلاس تقریبا اندازه آیفون 7 پلاس است که صفحه‌ای 5.5 اینچی دارد! گلکسی اس 8 از آیفون 7 پلاس 15 گرم سبک‌تر است و نسبت بدنه به تصویر آن 84 درصد است در حالی که این پارامتر برای آیفون 67.7 درصد است. از مقایسه آن با رقیب دیرینه که بگذریم به قابلیت ضدآب بودن می‌رسیم و استاندارد آی‌پی 68 که این موبایل می‌تواند 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام بیاورد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس بی‌شک یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌های موبایل است که تا به‌ حال به آن نگاه کرده‌اید. سامسونگ برای این موبایل از یک صفحه نمایش 16 میلیون رنگ سوپر آمولد استفاده کرده است. این صفحه نمایش 6.2 اینچی رزولوشن 1440 در 2960 دارد که با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. دکمه هوم این موبایل هم زیر صفحه نمایش جا داده شده که مانند لمس سه‌بعدی اپل کار می‌کند. همچنین صفحه نمایش این موبایل زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید هم روشن می‌ماند.

پلتفرم

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس از روز اول با اندروید نوگت عرضه می‌شود احتمال می‌رود سامسونگ آن را با اندروید 8 یا O هم سازگار کند. این پرچمدار با پردازنده کوآلکام اسنپ‌دراگون 835 به بازار آمریکا وارد می‌شود. برای کشورهای اروپا، خاورمیانه، و آفریقا هم با پردازنده اکسینوس 8895 به بازار می‌آید. پردازنده اکسینوس 8 هسته‌ای است که شامل 4 هسته با سرعت 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.9 گیگاهرتز است در حالی که مدل آمریکایی آن 4 هسته با سرعت 2.35 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.9 گیگاهرتز دارد. این تفاوت فقط به پردازنده ختم نمی‌شود و حتی گرافیک مدل آمریکایی از بقیه دنیا بهتر است. پردازش تصویر مدل آمریکایی به عهده Adreon 540 است که برای سایر کشورها از Mali G71 استفاده شده است. به این ترتیب اگر امکان این را دارید که مدل آمریکایی را بخرید این فرصت را از دست ندهید.

حافظه

پرچمدار جدید سامسونگ حافظه رم 4 گیگابایتی دارد که برای اجرای سریع برنامه‌های اندروید بسیار مناسب است. همچنین این موبایل حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد که اگر اطلاعات زیادی نداشته باشید، برای یک استفاده استاندارد کافی به نظر می‌رسد. اگر هم این فضا برای شما کافی نیست می‌توانید از کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کنید و تا 256 گیگابایت این فضا را افزایش دهید. اگر هم اهل داشتن 2 سیم‌کارت همزمان هستید، باز هم مشکلی نیست و شما می‌توانید 2 سیم‌کارت را همزمان فعال داشته باشید.

دوربین

یکی از مهمترین پارامترها امروزه برای خرید موبایل دوربین است. سامسونگ هم همیشه در این زمینه موفق عمل کرده است و بازیگران بزرگ این حوزه حساب می‌شود. گلکسی اس 8 پلاس هم این پیشتازی را به‌خوبی حفظ کرده است. زمانی که اولین عکس را با این موبایل بگیرید متوجه سرعت بی‌نظیر شاتر آن می‌شوید و خیالتان هم راحت باشد که این موبایل در عکاسی با نور کم شما را سربلند خواهد کرد. با توجه به DXO که معتبرترین مرجع برای بررسی دوربین است این موبایل موفق شده تا امتیاز 88 را کسب کند و بالاتر از آیفون 7 و درکنار اچ‌تی‌سی 10 و اکسپریا ایکس بایستد که البته از گوگل پیکسل با امتیاز 89 و اچ‌تی‌سی یو 11 با امتیاز 90 عقب‌تر است.

دوربین اصلی گلکسی اس 8 پلاس 12 مگاپیکسل است و گشودگی دیافراگم آن f1.7 است که ویژگی تشخیص چهره را هم پشتیبانی می‌کند. فوکوس خودکار، لرزش‌گیر مکانیکی، فلاش ال‌ای‌دی، تگ جغرافیایی، تشخیص لبخند، فیلم‌برداری 4K، اچ‌دی‌آر اتوماتیک و عکاسی پانوراما از دیگر ویژگی‌های دوربین این دستگاه است.

گلکسی اس 8 پلاس همچنین می‌تواند با کیفیت p2160 با 30 فریم در ثانیه، p1080 با 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین دوم این پرچمدار هم 8 مگاپیکسل است و دیافراگم آن دارای f1.7 است که برای دوربین دوم بسیار خوب حساب می‌شود. علاوه بر این، دوربین این گوشی یک بخش بامزه هم دارد که می‎توانید با آن تصاویر مختلفی روی چهره خود یا دوستانتان قرار دهید.

از آنجایی که دوربین تقریبا مهمترین موضوع روز موبایل‌ها است ما تصمیم گرفتیم دوربین گلکسی اس 8 پلاس را به صورت کامل و در مطلب دیگری بررسی کنیم که به زودی آن را منتشر خواهیم کرد.

نمونه‌ای از تصاویر گرفته شده با گلکسی اس 8 پلاس:

امنیت

سامسونگ سعی کرده است تا چند روش برای ورد به این موبایل طراحی کند. این روش‌ها عبارتند از اسکنر عنبیه چشم که پیش‌تر آن را در سرفیس مایکروسافت و اچ‌پی الیت دیده بودیم، تشخیص چهره، اثر انگشت، پترن و رمزعبور. اگر از رمز عبور و پترن صرف‌ نظر کنیم، سیستم تشخیص چهره به خوبی کار می‌کند اما با عکس شما روی دیوار هم باز می‌شود! سیستم اسکنر عنبیه هم اصلا به خوبی سرفیس یا الیت نیست و می‌شود آن را با یک لنز و یک عکس به سادگی هک کرد. سنسور اثر انگشت اما به بهترین شکل ممکن کار می‌کند، سرعت بی‌نظیر آن شما را شگفت زده خواهد کرد البته اگر دست شما به آن برسد!

باتری

سامسونگ متاسفانه در این زمینه اصلا خوش نام نیست و پس از ماجراهای نوت 7 خیلی‌ها اعتماد خود را به سامسونگ از دست دادند اما خیلی از طرفداران او همچنان وفادار هستند و سامسونگ هم تضمین کرده است که برای باتری گلکسی اس 8 پلاس و اس 8 سخت‌ترین آزمایش‌ها را انجام داده و حتی تست‌های نظامی را گذرانده است تا خیال همه را از امنیت باتری‌های آن راحت کند.

این مطلب را از دست ندهید: چرا باتری گلکسی اس 8 منفجر نمی‌شود؟

سامسونگ برای گلکسی اس 8 پلاس باتری 3500 میلی آمپری درنظر گرفته است که برای استفاده معمولی خوب به نظر می‌رسد و یک روز کامل شارژ نگه می‌دارد. در آزمایشی که آی‌تی‌ایران از باتری این دستگاه داشت مشخص شد که می‌توانید با اتصال به وای‌فای 12 ساعت صفحات وب را مرور کنید یا حدود 23 ساعت مکالمه تلفنی داشته باشید. اگر هم اهل تماشای ویدئو هستید می‌توانید حدود 15 ساعت با نور متوسط با آن ویدئو تماشا کنید. البته نتیجه این آزمایش‌ها ممکن است برای شما با توجه به شرایط متفاوت باشد.

کلام آخر

کلام آخر اینکه سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس جزو گوشی‌های خوش‌دست بازار نیست و کار کردن با آن با یک دست حتی برای کسانی که دست بزرگی دارند مشکل است. جای سنسور اثر انگشت هم از این بدتر نمی‌توانست باشد! تقریبا غیر ممکن است که شما بدون کثیف کردن لنز قفل گوشی را با اثر انگشت باز کنید، علاوه بر اینکه کنار دوربین قرار گرفته بسیار هم بالاست و به سختی انگشت شما به آن خواهد رسید. به دلیل اینکه جنس بدنه اس 8 پلاس کاملا شیشه‌ای است درنتیجه مانند آهنربا لک انگشت را جذب می‌‌کند و تقریبا هیچوقت تمیز نیست.

گلکسی اس 8 پلاس صفحه نمایشی بسیار شفاف دارد که از نگاه کردن به آن خسته نخواهید شد. سرعت باز شدن اپلیکیشن‌ها بسیار خوب است و دستیار هوشمند سامسونگ(بیکسبی) هم کارهای جالبی انجام می‌دهد مثلا می‌توانید از یک وسیله عکس بگیرید و دستیار هوشمند آن کالا را برای شما در آمازون پیدا کند که البته در ایران خیلی کاربرد خاصی ندارد. اگر به عکاسی علاقه مند هستید این واقعا موبایل مناسبی است. سرعت بالای شاتر، عکاسی عالی در نور کم و سرعت بالای فوکوس تجربه خوبی را از عکاسی رقم می‌زند و در نهایت هم عکس‌ها را در صفحه نمایشی بی‌نظیر خواهید دید. درضمن نگران شارژ باتری هم نباشید چون تمام کردن باتری این موبایل در یک روز کار ساده‌ای نیست و شب هم می‌توانید آن را با شارژر بی‌سیم شارژ کنید.

مطالب مرتبط:

مقایسه سرعت دو گوشی آیفون 7 پلاس و گلکسی اس 8 پلاس

ناتوانی سامسونگ در تأمین اس 8

نخستین گزارشها از مشکلات گلکسی اس 8

نصب بیکسبی روی گوشی‌های قبلی سامسونگ

منبع
آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫493 دیدگاه ها

  1. На нашем портале вы найдете самую полезную информацию о загородной недвижимости.

    Ознакомьтесь с такими темами, как покупка жилья и налог на недвижимость.
    Мы поможем вам принять осознанное решение при покупке или продаже недвижимости!

  2. Хотите жить в комфортабельной квартире в Новосибирске?
    Наша компания предлагает широкий выбор квартир в новостройках различных жилых комплексов, которые полностью соответствуют самым высоким стандартам качества.
    Мы также поможем в получении ипотечного решения, чтобы сделать процесс покупки квартиры максимально приятным для вас.
    Ваша личная скидка – 5%

  3. Рекомендации выбора и покупки текстильных обоев для создания стильного и уютного интерьера вашего дома

    Интерьер – это визитная карточка дома, которая отражает вкус и индивидуальность его владельцев. Поэтому так важно выбрать правильное оформление, которое создаст уютную атмосферу и подчеркнет ваш стиль. Одним из наиболее интересных решений в дизайне помещений сегодня стали текстильные обои.

    Понятие «текстильные обои» охватывает широкий спектр разнообразных материалов и фактур. Это мягкие, приятные на ощупь изделия, созданные из натуральных или синтетических волокон. Их назначение – не только украсить стены, но и подчеркнуть их важность в создании уютной атмосферы в помещении.

    Своей привлекательностью текстильные обои обязаны не только оригинальной текстуре, но и возможности варьировать цветами и узорами. Они помогут создать уникальный стиль вашего интерьера, быть ключевым элементом в оформлении или органично дополнить уже существующие композиции.

    Мы предлагаем для вас скидку 10% на наши обои с флоком

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا