تکنولوژی

رونمایی جک دورسی از کارت خرید

ماه گذشته “جک دورسی” مدیرعامل کمپانی “Square” از کارت اعتباری مختص اپلیکیشن “Cash” این شرکت رونمایی کرد. حال به نظر می‌رسد از امروز کابران این سرویس انتقال وجه آنلاین می‌توانند برای سفارش و دریافت این کارت‌ها از طریق اپلیکیشن اقدام کنند. یکی از سخنگویان رسمی این کمپانی در مصاحبه‌ی خود اعلام کرد که امروز دعوت‌نامه‌ای از طرف شرکت برای برخی از کاربران اپلیکیشن این شرکت ارسال شده و در ادامه برای سایر کاربران ارسال خواهد شد. البته این کارت به حساب بانکی شما متصل نیست و تنها به حساب کاربران در اپلیکیشن Cash متصل است و فقط مقدار پولی که در حساب متصل به اپلیکیشن وجود دارد با استفاده از این کارت قابل استفاده خواهد بود.

شاید برخی از کاربران اصلا حساب بانکی متصل به این اپلیکیشن نداشته باشند و به‌نظر می‌رسد این کارت تنها به عنوان یک پروژه فرعی و سرگرم‌کننده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود پس از سفارش این کارت، از کاربران خواسته می‌شود که امضای شخصی خود را برای درج بر روی قسمت جلویی این کارت آپلود کنند. در زیر می‌توانید تصویر کارت چاپ شده با نام و امضای جک دورسی را مشاهده کنید.

سخنگوی شرکت اعلام کرد که تمامی امضاهای ارائه شده توسط کاربران قبل از درج بر روی کارتشان ابتدا مورد بررسی قرار می‌گیرند تا از چاپ امضاهای نامناسب بر روی این کارت‌ها جلوگیری شود. احتمالا استفاده از نام کاربری توییتر به عنوان امضای شخصی جالب خواهد بود. در ضمن نام و نام خانوادگی دارنده کارت نیز در پشت آن حک خواهد شد. ارائه این کارت فیزیکی، جدیدترین اقدام شرکت برای متنوع جلوه دادن اپلیکیشن Cash و متمایز شدن این سرویس نسبت به دیگر سرویس‌های مشابه مانند “Venmo” محسوب می‌شود. در گذشته Square از کارت مجازی این سرویس که امکان اضافه شدن به سرویس پرداخت اپل (Apple Pay) را دارد، رونمایی کرده بود که به کاربران آیفون امکان پرداخت از طریق سرویس Cash را نیز می‌دهد. مطمئنا افزایش تعامل بین این شرکت و کاربران آیفون می‌تواند موجب فراهم‌سازی فرصت‌های مالی و سرمایه‌گذاری بیشتری برای این شرکت شود. با اینکه  معرفی چنین محصولی کمی برخلاف انتظارات بازار از این کمپانی بود، اما تا زمانی که Square بتواند همین روند مثبت سوددهی خود را ادامه دهد، چنین فعالیت‌های فرعی هیچ ایرادی برایش نخواهد داشت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا