تکنولوژی

نحوه انجام یوگای کامپیوتری

حال عضلاتتان چطور است؟ بهتر است کمی به‌خودتان استراحت بدهید و به تمرین یوگای کامپیوتری بپردازید. خیالتان راحت اصلا کار سختی نیست و پس از انجام این مراحل پس از چند دقیقه مطمئنا احساس آرامش خواهید کرد. یوگای کامپیوتری در از بین بردن تنش به‌وحود آمده در بدن و عضلاتتان کمک کرده و از طریق مدیتیشن و تکنیک “پرسش” ذهن شما را آرام خواهد کرد. یوگای کامپیوتری بهترین راه حل برای حفظ حالت روحی و جسمی مثبت در طول ساعات کاری نویسندگان و کارمندان خواهد بود.

 

1. سر و گردنتان را حرکت دهید. سرتان را به چپ، راست، بالا و پایین تکان دهید و ذکر “مانترا” را در درونتان زمزمه کنید.

 

2. برای از بین بردن گرفتگی‌های ماهیچگی شانه‌هایتان را نرمش دهید. بهتر است موثرترین راه نرمش را برای خودتان انتخاب کنید. شانه‌هایتان را به بالا و سپس به حالت چرخشی رو به پایین  حرکت دهید.

 

3. ستون فقراتتان را به چپ راست حرکت دهید. در حین انجام این حرکت دست‌هایتان را بر روی شانه‌ها قرار دهید.

 

4. کف پایتان را روی زمین بچرخانید و نرمش دهید.

 

5. بدنتان را از سر تا پا ماساژ دهید. دستانتان را کنار هم و بالای سرتان قرار دهید و کف دستانتان را به‌هم بمالید. آسمان بالای سرتان و نوری که به زمین تابیده می‌شود را درون ذهنتان تجسم کنید.  حال این نور را با کف دستانتان جذب کرده و بر روی صورتپف چشم، گوش و تمامی بدنتان از طریق ماساژ انتقال دهید. درونتان را از این نور مملوء کنید.

 

6. دستانتان را حرکت دهید و سعی کنید نور و روشنایی را برای کسانی که دوست دارید بفرستید. این جمله را تکرار کنید: “من این نور را می‌فرستم با این امید که تمام مردم دنیا شادی و  خوشبختی را احساس کنند.”

 

7. کف دستانتان را به‌هم بمالید. همینطور که کف دستانتان را به هم می‌مالید از کائنات بخواهید که در راه رسیدن به هدفتان شما را راهنمایی کند. حالا از سوال پرسیدن را شروع کنید، مثلا به  زندگیتان فکر کنید، هدف شما در زندگی چیست؟ راه رسیدن به این اهداف چگونه است؟ برای گرفتن جواب سعی کنید به درونتان گوش دهید و آن را حس کنید. پاسخ این سوالات چیست؟

 

8. دستاناتان را روی پا و شکمتان قرار دهید. ذهنتان را آرام کنید و همواره زمزمه “مانترا” را درون شکم، پاها و در تمام کائنات زمزمه کنید. این زمزمه را همواره در سرتان ادامه دهید.

 

9. یک دقیقه فکر کردن را متوقف کنید. با آرامش بنشینید و به هیچ چیز فکر نکنید.

به چه چیزهایی در زندگیتان نیاز دارید برسید؟ آن را به‌دست بیاورید.

جمله‌ی مثبت شما در طول روز چیست؟ چه جملاتی باعث می‌شود روزتان با انرژی مثبت به پایان برسد؟ جملات این‌چنین می‌توانند به شما کمک کنند: “من مثبت‌اندیش هستم و راهم را به مثبت‌اندیشی ادامه می‌دهم.”

 

10. تمام شد! حالا می‌توانید به پشت میزتان برگردید.

لینک منبع 

 

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا