تکنولوژی

چاپگر 3بعدی MIT یک ساختمان را پرینت می‌کند

پرینترهای سه بعدی حالا بعد جدی‌تری از خود نشان می‌دهند. این دستگاه‌ها تا امروز جنبه سرگرمی و جذابیت تازگی را داشتند اما حالا با ساخت این روبات در دانشگاه MIT همه‌چیز تغییر خواهد کرد. شاید بسیار پیچیده باشد که یک ساختمان را کاملا با پرینتر بسازید اما ویدئو پایین نشان می‌دهد که این امر ممکن است.

در ویدئو پایین خواهید دید که بازوی یک روبات ماده‌ای شبیه فوم را اسپری می‌کند و این ماده پس از خشک شدن بسیار محکم می‌شود. نکته جالب دیگر روباتی است که وسط سازه قرار گرفته است، این روبات زمانی که دیوار ساخته شد متوجه ارتفاع آن می‌شود و خودش را بالاتر می‌آورد تا کم کم ظاهر دیوار شکل بگیرد. این سازه که مشاهده می‌کنید در 14 ساعت ساخته شده است. جالب است بدانید که این دیوار 15 متر طول و 3.6 متر ارتفاع دارد.

نکته قابل توجه این است که روبات MIT به ماده یا ضخامت محدود نیست. یعنی شما می‌توانید همین دیوار را ضخیم‌تر و یا از جنس محکم‌تری هم بسازید. تیم تحقیقاتی دانشگاه MIT بسیار از این اختراع خوشحال هستند و تصمیم دارد این پرینتر را به ماه یا مریخ ارسال کنند تا آنجا شروع به ساخت سازه‌های مختلف کند چون بردن مصالح معمول به سیاره دیگر کار ساده‌ای نیست، اما می‌شود این دستگاه را به آنجا انتقال داد تا خودش شروع به ساخت کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا