تکنولوژی

دستگیری گردانندگان چند سایت قماربازی در ایران

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به رصد و كنترل سایت‌ها و شبكه‌های اجتماعی در فضای مجازی از دستگیری گردانندگان سایت‌های قمار بازی خبر داد.

 سرهنگ علی آزادی درمصاحبه تلویزیونی با صدا و سیمای مرکزاستان زنجان با اشاره به رصد و كنترل سایت‌ها و شبكه‌های اجتماعی در فضای مجازی از دستگیری گردانندگان سایت‌های قمار بازی گفت: قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم و در صورت تجاهر به قماربازی به هر دو مجازات محکوم می‌شوند

وی افزود: همچنین هر کس آلات و وسایل مخصوص به قماربازی را بخرد یا حمل یا نگهداری کند به یک تا سه ماه حبس یا تا 500 هزار تا یک میلیون و 500 هزار ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود.

سرهنگ آزادی ادامه داد: پلیس فتا زنجان در اجرای طرح مبارزه با قماربازی اینترنتی و در پی رصد و پایش‌های موفق به شناسایی تعدادی از سایت‌های قماربازی وهمچنین درگاه‌های و‌اسط بانکی  در داخل کشور شدند.

وی ادامه داد:‌ با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی و فنی طاقت فرسا کارآگاهان پلیس فتا زنجان در استان‌های زنجان‌، تهران، اصفهان، گیلان و…  کشور موفق به دستگیری 13 نفر از گردانندگان 3 سایت‌های معروف قمار بازی و تعداد 3 درگاه‌ واسط بانکی و توقیف 10 دستگاه خودروی گران قیمت، از قبیل ‌بی ام وی ، آزرا، اوپتیما‌، تویوتا و‌…  ، توقیف بیش از 100 قطعه الکترونیکی از قبیل لب‌تاپ ، گوشی تلفن همرا‌، فلش‌، کیف پول الکترونیکی (‌وَلِت)‌، تبلت و…  گردیدند و در بررسی تراکنش‌های مالی مشخص گردید که این افراد دراین‌ مدت گردش مالی بیش از 510 میلیارد ریال داشته‌اند که در این بین سودهای کلانی عاید متهمان شده است.

سرهنگ آزادی متذکر شد: اکثر متهمان دستگیر شده دارای سنین بین 24 تا 37 ساله بوده و از خانواده متوسط به پایین بوده و دارای تحصیلات عالی،  تبحر خاصی در زمینه رایانه به خصوص برنامه نویسی دارند، غالبا این افراد در دوران دانشجوئی با توجه به استعداد‌های خاص شان باهم آشنا شده و با توجه به حس قدرت طلبی و کسب منافع مالی، با اسامی مستعار توانسته بودند خود را در جامعه مجازی به صورت خاص مطرح نمایند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: فعالیت‌های سایت‌های مجرمانه مشابه‌ باعث اخلال در نظام اقتصادی کشور‌، کسب منافع و سود‌های هنگفت برای مجرمان  و ضرر و زیان مادی و معنوی برای هموطنان را به دنبال دارد. لذا جهت جلوگیری از تطمیع جوانان لازم است‌ دستگاه‌های مربوطه با برنامه‌ریزی مدون نظارت بیشتری داشته باشند و خانواده‌ها نسبت به کنترل جوانان خود در خصوص فعالیت در سایت‌های شرط بندی و قمار بازی و سایت‌های مجرمانه و همچنین بر روابط دوستی فرزندانشان در فضای مجازی‌ اقدام نمایند.

سرهنگ آزادی با بیان اینکه شهروندان همواره پلیس را امین خود بدانند، گفت: هرگونه اخبار و موارد مشکوک و مجرمانه مرتبط را جهت پیگیری از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  گزارش نمایند .

لینک منبع

منبع : پلیس فتا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا