تکنولوژی

پردازنده اختصاصی گوگل برای گوشی پیکسل ۲

تمام دنیای اندرویدی منتظر ورود گلکسی اس 8 است. اما شرکت‌های دیگر تولید کننده در این بازار نیز تلاش زیادی می‌کنند تا به مردم یادآوری کنند که سامسونگ تنها شرکتی نیست که قرار است امسال گوشی هوشمند جدید معرفی کند. شرکت‌هایی مانند اپل، شیائومی،ال جی و حالا گوگل، همگی از پردازنده های 10 نانومتر برای محصولات خود استفاده می‌کنند. به جز اپل، بقیه شرکت‌های ذکر شده از پردازنده Snapdragon 835 کوالکام استفاده کرده‌اند در حالیکه قطعات ساخته شده توسط Samsung Exynos در محصولات زیادی مشاهده نمی‌شود. 

طبق گزارش‌ها، گوگل ازتراشه‌های ساخته شده توسط شرکت‌های مختلف زیادی را مورد آزمایش قرار داده است که یکی از آنها قطعات ساخته شده توسط خود این شرکت بوده است. چیپست / تراشه سفارشی یا انحصاری ، مفهومی است که به تازگی در دنیای دیجیتال باب شده است و شرکت‌های اپل، هوآوی و سامسونگ پیشتاز این صنعت شده‌اند. به تازگی شرکت چینی شیائومی نیز با پردازنده Surge، به این لیست اضافه شده است که اگرچه پردازنده چندان با کیفیتی نیست اما برای این شرکت سازنده گوشی هوشمند، شروع خوبی است. 

گوگل نیز جدیدا به این لیست پیوسته است. گوشی هوشمند بعدی این شرکت، Google Pixel 2 ،طبق خبرهای لو رفته قرار است همراه با  قابلیت‌هایی همچون ضد آب بودن و بالا رفتن کیفیت عکاسی در نور پایین عرضه شود. طبق گزارش 9to5Google ، گوگل علاوه بر آزمایش پردازنده‌های  835 Snapdragon  و Intel برای گوگل پیکسل 2، پردازنده‌های ساخت خود شرکت را نیز به لیست قطعات مورد آزمایش افزوده است که اگر این خبر درست باشد به این معنی است که گوگل در حال توسعه بخش ساخت قطعات انحصاری خود است و قصد دارد پیکسل را به صورت نمادی حقیقی از این شرکت معرفی کند.

با وجود اینکه تقریبا یک سال از زمان معرفی Pixel  و Pixel XI می‌گذرد، اما خبر تولید پردازنده‌های انحصاری گوگل به تازگی منتشر شده است. ولی گوگل مدت‌ها بود که برنامه تولید سفارشی قطعات محصولات خود را در ذهن می‌پروراند که نشان می‌دهد خوب می‌داند برای جا باز کردن در بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند، باید تغییر دینامیک اساسی در محصولات خود ارائه دهد.  

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا