تکنولوژی

معرفی چند قابلیت امنیتی جدید از توییتر

توییتر مدتی است که تمرکز بیشتری را به روی امینت شبکه خود معطوف کرده است. در طی چند هفته گذشته قابلیت‌های زیادی توسط این شبکه معرفی شده است که همگی به منظور بالابردن امنیت اکانت‌های کاربران و جلوگیری از اقدام‌های غیرقانونی برخی از کاربران بود. این هفته نیز توییتر قابلیت‌های جدیدی معرفی کرده است تا با استفاده از تکنولوژی و همینطور همکاری کاربران جلوی آزار و اذیت‌ها و اقدامات غیرقانونی را بگیرد.

توییتر تلاش زیادی می‌کند تا اول از همه اکانت‌های پر خطر و خاطی را راحت‌تر شناسایی کند تا اگر حتی هیچ کاربری اکانت خاطی را گزارش نکرد، بازهم امکان جلوگیری کردن از ادامه فعالیت این پروفایل‌های خاطی وجود داشته باشد. محدود کردن عملکرد برخی از پروفایل‌ها برای مدت مشخص(به طور مثال امکان مشاهده توییت‌های یک کاربر فقط توسط دنبال کنندگان وی) نیز از جمله این اقدامات جدید است. برای مثال ترتیبی صورت گرفته است که اکانتی که هیچ دنبال کننده‌ای ندارد و مدام توییت ارسال می‌کند و یا رفتاری از خود بروز می‌دهد که ناقض قوانین شبکه توییتر است، شناسایی شود و اقدامات لازم به منظور جلوگیری از ادامه فعالیت آن اعمال شود.

اکانت‌های پرخطر از طریق ابزارهای به‌خصوص و با توجه به الگوریتم‌های خاص، شناسایی می‌شوند و از آنجا که این ابزارها به تازگی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ممکن است در این زمینه اشتباهاتی نیز رخ دهد که توییتر اعلام کرده است، مجدانه درحال توسعه این قابلیت‌ها و برطرف سازی مشکلات موجود است.

کاربران توییتر همچنین از این به بعد می‌توانند برخی از نام‌های کاربری بدون عکس(که همراه با تصویر یک تخم مرغ نمایش داده می شود) و یا پروفایل‌هایی که بدون آدرس ایمیل تایید شده و یا شماره تلفن هستند را بلاک کنند. امکان حذف و بی صدا کردن مکالمه‌ها و یا توییت‌هایی که در آن از کلمات به‌خصوصی استفاده می‌شود نیز به این قابلیت‌ها اضافه شده است.

البته واضح است که این اقدامات و قابلیت‌های جدید توییتر قرار نیست به صورت کامل از آزار و اذیت‌های اینترنتی و رفتارهای ناشایست جلوگیری کند اما نشان می‌دهد که توییتر تلاش زیادی می‌کند تا با حمایت و مشارکت کاربران و همچنین استفاده از ابزار و الگوریتم‌های شناسایی خود، تجربه امن‌تر و رضایت بخش تری را برای کاربران خود فراهم آورد. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا