تکنولوژی

آموزش یافتن شماره سریال مک

شماره سریال دستگاه کامپیوتر مک شما یک شناسه یا عدد خاص است که آن را از دیگر دستگاه‌های مشابه متمایز می‌کند. معمولا به ندرت به  این شماره سریال نیاز دارید اما به هر حال در آن زمان‌ها واقعا به آن نیاز است مثلا زمانی که می‌خواهید آن را برای تعمیر به به تعمیرکار اپل بدهید. همچنین ممکن است احیانا دستگاه شما دزدیده شده باشد که در این موقع هم به آن شماره سریال نیاز خواهید داشت. 

راحت‌ترین راه یافتن شماره سریال بستگی به وضعیت شما دارد. اگر کامپیوتر شما در دسترس و روشن است شما می‌توانید به راحتی و از طریق لوگوی اپل به آن دست پیدا کنید. اگر دستگاه خاموش است شما می‌توانید آن را در زیر دستگاه بیابید یا روی جعبه آن پیدا کنید. اگر هیچ کدام از اینها در دسترس نباشد مراجعه به سایت اپل برای یافتن شماره سریال تنها راه شماست.

اگر دستگاه شما روشن است

اگر مک به خوبی کار می‌کند یافتن شماره سریال بسیار ساده است فقط روی منو  یا لوگوی اپل در سمت چپ بالای صحفه نمایش  کلیک کنید و از آنجا About This Mac را بزنید. در اینجا شماره سریال به همراه مدل مک و مشخصات سخت‌افزاری دستگاه شما و همچنین نسخه سیستم عامل macOS نمایان می‌شود. 

 

اگر دستگاه شما روشن نمی‌شود 

شماره سریال دستگاه شما زیر دستگاه به شکل بسیار ریز نوشته شده است. شماره سریال را می‌توانید در کنار عبارت “Designed by Apple in California” بیابید. در دستگاه‌های Mac Mini شماره سریال بالای دستگاه چاپ شده است. در کامپیوترهای Mac Pro هم شماره سریال پشت پنل نوشته شده است. 

 

اگر به کامپیوتر مک خود دسترسی ندارید

اگر به کامپیوتر مک خود دسترسی ندارید چند راه حل برای یافتن شماره سریال دارید. 

اگر دارای حساب کاربری اپل یا Apple ID باشید می‌توانید شماره سریال دستگاه خود را در آنجا بیابید. به وب سایت اپل بروید و از اینجا وارد حساب کاربری خود شوید و از بخش  Device  روی کامپیوتر مک کلیک کنید و از آنجا می‌توانید شماره سریال دستگاه خود را بیابید. 

مرتبط : آموزش ساختن اپل آیدی در ایران 

خوب است بدانید در صورتی دستگاه شما دزدیده شده و شما هم قبلا  Find My Mac ( تنظیم یافتن دستگاه در هنگام سرقت یا گم شدن ) را فعال کرده باشید می‌توانید آن را از اینجا روی نقشه ببینید و این البته بستگی به این دارد که کامپیوتر شما روشن بوده و به اینترنت متصل باشد. 

اگر هنوز جعبه کامپیوتر خود را نگه داشته باشید می‌توانید شماره سریال را در زیر بارکد ببینید. 

اگر دستگاه خود را از اپل استور خریداری کرده باشید یک راه دیگر هم برای یافتن شماره سریال هست و آن مراجعه به رسید دستگاه است. اپل استور معمولا رسید را به ایمیل شما می‌فرستند برای همین می‌توانید در ایمیل خود جست و جو کنید. 

همچنین اگر دستگاه خود را قبل از این برای تعمیر به یک اپل استور برده باشید میتوانید شماره سریال دستگاه خود را در رسید سرویس دستگاه بیابید. 

مرتبط : 

آیا اپل لایتنینگ را کنار می‌گذارد؟

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا