تکنولوژی

جزئیات نخستین جشنواره فین‌تک

نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه خدمات نوین مالی و پرداخت (فین‌تک) به مدت سه روز از هجدهم تا بیستم اسفندماه برگزار می‌شود. در این رویداد که تا عصر جمعه بیست اسفند ماه در دانشگاه خاتم ادامه خواهد داشت، تیم ها به ارائه ایده، تولید محصولات و حل مسئله واقعی در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیکی خواهند پرداخت.

در کنار بانک پاسارگاد و مرکز نوآوری شرکت فناپ که برگزارکننده اصلی این رویداد هستند، شرکت‌های اتیک و داتین نیز به عنوان حامی حضور دارند. نقی‌پورفر(مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ) امروز در جریان برگزاری یک نشست خبری گفت: رویداد فین‌تک مجموعه‌ای از فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که به شکل گیری خدمات مالی نوآورانه و جدید کمک می کند. او ادامه داد: مرکز نوآوری فناپ از سال گذشته، با هدف حمایت از ایده های نوآورانه شروع به کار کرده و تلاش کرده است با برگزاری رویدادهایی در این حوزه، تحولی را ایجاد کند. به گفته او، فین‌تک تریگ‌آپ اولین رویداد فین‌تکی فناپ در سال گذشته بود که از میان 66 ایده ثبت شده، 15 تیم به مرحله بعد راه یافتند و تنها سه تیم توانستند جایزه 30 میلیونی را برنده شوند.

نقی‌پور با بیان اینکه هدف ما کمک به ایجاد کسب و کارهای فین‌تکی است، افزود: از بین برندگان سال گذشته، یکی از تیم ها که حمایت فناپ را دریافت کرده بود، توانست از شتابدهی تریگ‌آپ فارغ التحصیل شود و محصول خود را ارائه دهد. او با اشاره به هدف اصلی برگزاری چنین رویدادی گفت: نخستین هدف ما آموزش و ترویج فناوری در حوزه مالی، شناسایی تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها و سپس کمک به استارت‌آپ‌های این حوزه برای ادامه فعالیت است. مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ اضافه کرد: فین‌تک فست(Fintech Fest) عنوان رویداد امسال است که از سه بخش هک وان (مسابقه برنامه نویسی و حل مسئله ) استارت‌آپ وان (مسابقه استارت‌آپی) و نمایشگاه تشکیل شده است.

او در توضیح مسابقه برنامه نویسی گفت: یک هفته قبل از برگزاری رویداد، سوال هایی در اختیار علاقمندان قرار داده می شود که آنها فرصت دارند در این زمان، سوال ها را حل و پاسخ ها را ارسال کنند. در پایان بر اساس ویژگی هایی همچون نوآوری الگوریتم و عملکرد، از سه نفر تقدیر می شود. مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ، سه عامل اصلی را در تصمیمات هیات داوران تاثیرگذار دانست و گفت: نوآوری ایده، مشخص بودن مشتریان و بازار هدف، قابلیت پیاده‌سازی و توانمندی تیم مجری طرح از مهم‌ترین پارامترهایی است که در ارزیابی و داوری ایده‌ها نقش دارد.

نقی پور فر با بیان اینکه مبلغ جایزه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: برای رویداد فین‌تک فست 10 جایزه معادل 130 میلیون تومان برای هر سه بخش هک وان، استارت‌آپ وان و نمایشگاه در نظر گرفته شده است. او ادامه داد: سه جایزه ویژه هم در نظر گرفته شده است که از طرف شتابدهنده تریگ‌آپ به استارت‌آپ‌های واجد شرایط شتابدهی تعلق می گیرد. این جایزه علاوه بر مبلغ نقدی است که به طور عادی به استارت‌آپ های شتابدهی داده می شود. او همچنین اظهار امیدواری کرد که  تهران تا سال 2020  به هاب فین‌تک خاورمیانه تبدیل می‌شود.

رفیعی(مدیر محصول داتین) هم در این نشست گفت: داتین مغز نرم‌افزاری مجموعه فناپ و پاسارگاد است. داتین بیش از 10 سال پیش یک استارت‌آپ بوده است و حالا به تجربه خوبی رسیده است. او ادامه داد، چالش‌های استارت‌‌آپ‌های حوزه فین‌تک چند برابر حوزه‌های دیگر است و این به دلیل نقص‌هایی است که در قانون داریم. وی همچنین گفت: بیشتر متخصصین داتین تصمیم گرفته‌اند تا به استارت‌آپ‌ها کمک کنند و ما در حال تلاش برای قانونمند کردن این حوزه هستیم. رفیعی همچنین گفت: استارت‌آپ‌های وین‌وین و مانی‌یار از خروجی‌های دوره قبل هستند که به موفقت‌های قابل توجهی رسیده‌اند.

وکیلی(معاون فنی شرکت اتیک) در این جلسه توضیح داد که اتیک در حوزه سرویس‌های پرداخت فعال است. وکیلی در پایان اضافه کرد: اتیک سیستم‌های کارت هوشمند ارائه می‌دهد و هم‌اکنون بیش از 6 هزار نفر مشترک فعال دارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا