تکنولوژی

99 درصد بازار موبایل در اختیار اندروید و iOS

طبق گزارش‌های آماری منتشر شده توسط Gartner، در 4 ماهه آخر سال 2016 ، سیستم عاملهای اندروید و iOS ، 99.6 درصد بازار گوشی‌های همراه هوشمند را در انحصار خود داشته‌اند و ویندوز ، بلک بری  و سیستم عامل‌های متفرقه، 0.4 درصد از این بازار را از آن خود کردند.

البته انتشار خبر پیشتازی Android و iOS ، چندان عجیب نبود ولی رقم 0.4 درصدی کاربران علاقه مند و وفادار به سیستم عامل‌های ویندوز و بلک بری است که جای تعجب دارد. حتی آخرین محصول شرکت بلک بری از سیستم عامل اندروید برخوردار است که خود گویای بسیاری از مسائل است.

طبق گزارش‌ها، در مجموع تعداد 431 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در ماه‌های پایانی سال 2016 فروخته شد که تعداد 352 میلیون مربوط به گوشی‌های اندرویدی است و 81.7 درصد این بازار در دستان سیستم عامل Google’s OS است. اپل با وجود فروش بسیار بالا در دوران تعطیلات سال نو، با 17.9 درصد ،میزان کم تری از این بازار را در دست دارد.

تقریبا 200 هزار دستگاه بلک بری در 4 ماه آخر سال 2016 فروخته شد و با این وجود، این شرکت 0.0 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. شرکت مایکروسافت نیز با وجود فروش 1 میلیونی در بازه زمانی ذکر شده، 0.3 درصد از سهم بازار را از ان خود کرده است.

طبق گزارش Gartner، بازار فروش گوشی‌های هوشمند همچنان در حال رشد است. در 4 ماه اخر سال 2015،  تقریبا 403 میلیون گوشی هوشمند در سرتاسر جهان فروخته شد که در دوران مشابه در سال 2016 این رقم به 431 میلیون دستگاه رسید. سیستم عامل های اندروید و iOS نیز در حال توسعه و رشد هستند اما دیگر قسمت‌های این بازار، در حال تجربه رکود هستند.

در گزارش Gartner اعلام شد که شرکت سامسونگ نیز به دلیل اتفاقاتی که سال گذشته برای محصول Galaxy Note 7 روی داد، در حال نزول است و به علاوه ورود رقبای زیاد در این میدان نیز کار را برای این شرکت بسیار سخت کرده است. شرکت اپل در نقطه مقابل، دوران اوج خود را طی می‌کند و در حال حاضر محبوب‌ترین برند روز دنیاست.

در حال حاضر تکنولوژی‌های جدید زیادی در دنیای گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌شود و امسال، سال پر رقابتی برای سیستم عامل‌های مختلف و به خصوص برای دو برند برتر سامسونگ و اپل، خوهد بود.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا