تکنولوژی

شرکت ارتباطات زیرساخت از “تلاش 3” رونمایی کرد

با اجرای پروژه تلاش 3، ظرفیت شبکه انتقال کشور از 4 هزار گیگابیت بر ثانیه به 10 هزار گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. به گفته واعظی(وزیر ارتباطات) زمان شروع کار دولت این ظرفیت 1 هزار گیگابیت بر ثانیه بوده است. واعظی همچنین گفت هرگز به فکر جداکردن اینترنت دنیا و ایران نبوده است.  

شرکت ارتباطات زیرساخت در اجرای این پروژه از فناوری‌های روز دنیا مانند POTN و RADM استفاده شده که دارای پایداری مناسبی است. با توجه به وسعت پروژه ایستگاه‌های جدیدی هم تاسیس شده‌اند تا مناطق مورد نظر تحت پوشش قرار بگیرند.

علاوه‌بر این با اجرای این پروژه امکان واگذاری ظرفیت شبکه در حوزه زیرساخت انتقال از 4 ترابیت در ثانیه به 10 ترابیت در ثانیه افزایش می‌یابد. پیش از این امکان واگذاری ظرفیت بیشتر از 10 گیگابیت در ثانیه وجود نداشته است.

در این پروژه با بکار گیری فناوری OPM امکان مشاهده کانال‌های انتقال از طریق مدیریت شبکه مرکزی و از راه دور فراهم می‌شود که در نتیجه به هنگام بروز خطا، زمان بروز قطعی به حداقل می‌رسد و سرعت خطا یابی بیش از گذشته می‌شود.

جهرمی(مدیرعامل زیرساخت) هم در این جلسه آمارهایی را ارائه داد. او از درآمد اوپراتورها صحبت کرد و گفت که ایرانسل 21 هزار میلیارد تومان، همراه اول 9 هزار میلیارد تومان، رایتل 1 هزار میلیارد تومان و شرکت زیرساخت 2 هزار میلیارد تومان درآمد دارند. وی افزود ارزش بازار ICT کشور 25 تا 30 هزار میلیارد تومان است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا