تکنولوژی

کمپانی‌های پیشگام در عرضه اندروید نوگت

بسیاری از شما احتمالا قسمت به روز رسانی موبایل خود را مدام چک می‌کنید تا از زمان عرضه آپدیت نسخه اندروید Marshmallow و Nougat برای دستگاه‌های خود سریعا مطلع شوید. بیشتر شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی ، نسخه 7.0 اندروید را برای حداقل یک محصول خود عرضه کرده‌اند. در ادامه با شرکت‌هایی که در سال 2016 سریع‌تر از دیگر رقبا، نسخه به روز رسانی اندروید را برای گوشی‌های خود ارائه کرده‌اند آشنا می‌شویم.

گوگل، نسخه نوگت رادر 22 آگوست 2016 معرفی کرد و LG V20 اولین گوشی بود که با این نسخه به بازار عرضه شد. گوشی‌های سری Pixel نیز همراه با نسخه اندروید 7.1 به دست مشتری‌ها رسید. اما کاربران دیگر گوشی‌های هوشمند می‌بایست شخصا دستگاه‌های خود را به این نسخه آپدیت می‌کردند. در ادامه ببینیم کدام شرکت سریع تر و کدام شرکت کندتر از بقیه عمل کرده است.

 

LG: 78 روز

شرکت LG ، 78 روز بعد از معرفی آخرین نسخه اندروید، آن را برای محصولات خود در کشور کره جنوبی عرضه کرد و دو هفته بعد مشتریان آمریکایی این شرکت می‌توانستند گوشی‌های خود را به آخرین نسخه آپدیت کنند و یک ماه بعد نیز اندروید نوگت برای شهروندان کانادایی عرضه شد.

شرکت LG هنگام معرفی نسخه قبلی اندروید، ‌Android Marshmallow نیزتقریبا سریع عمل کرد و تنها 2 ماه بعد از معرفی این نسخه، آن را برای مشتریان محصولات خودر ارائه کرد.

 

موتورولا: 88 روز

شرکت موتورولا همیشه در زمینه به روزرسانی‌ها سریع بوده است و اندروید نوگت هم استثنا نبود. صاحبان گوشی‌های Moto Z  و Moto Z Force در Verizon دو روز قبل از LG  آپدیت را دریافت کردند. اما موضوع تنها ورایزون نیست و در کل 88 روز از زمان معرفی زمان گذشت تا همه دستگاه‌ها آپدیت شدند. شهروندان کانادایی نیز دو روز بعد به این نسخه دسترسی داشتند.

 

HTC: 95 روز

صاحبان گوشی‌های HTC 10 ، روز 25 نوامبر  قادر بودند به آپدیت نوگت دسترسی داشته باشند و صاحبان One M9 تنها چند روز بعد در 5 دسامبر به این نسخه دسترسی پیدا کردند. شرکت HTC با گذشت 95 روز از تاریخ انتشار توسط گوگل، نسخه اندروید نوگت را برای محصولات خود عرضه کرد.

 

Sony: 99 روز

شرکت سونی با عرضه نسخه آپدیت نوگت زیر صد روز، رکورد جدید ثبت کرد. این نسخه برای Xperia X Performance در تاریخ 29 نوامبر عرضه شد. صاحبان گوشی Xperia XZ این آپدیت را چند روز بعد و در تاریخ 16 دسامبر دریافت کردند.

 

Xiaomi: 126 روز

شرکت شیائومی در تاریخ 25 دسامبر و با گذشت 126 روز از تاریخ عرضه گوگل نسخه نوگت را برای گوشی Mi 5 ارائه کرد.

 

OnePlus: 131 روز

شرکت OnePlus در تاریخ 31دسامبر و با گذشت 131 روز از تاریخ انتشار این نسخه توسط گوگل، آن را در اختیار کاربران گوشی‌های OnePlus 3 و OnePlus 3T قرار داده است.

 

Samsung: 143 روز

سال گذشته برای شرکت سامسونگ سال سختی بود و ارائه آپدیت‌ها هم مستثنی نبود. سامسونگ بعد از گذشت 143 روز، نسخه نهایی نوگت را برای Galaxy S7 و S7 Edge عرضه کرد. سامسونگ در زمینه تولید گوشی‌های موبایل از دیگر رقبا جلوتر است. اما بزرگترین کمپانی سازنده موبایل در دنیا در زمینه عرضه به روز رسانی‌ها، جای ترقی زیادی دارد.

 

Huawei: هنوز منتشر نشده است!

شرکت هوآوی هنوز آخرین نسخه اندروید را برای هیچ کدام از محصولات خود عرضه نکرده است و تنها چند ماه قبل آخرین محصول خود Mate 9 را به همراه این نسخه به بازار عرضه کرد. این شرکت احتمالا آخرین شرکتی است که نوگت را برای محصولات خود ارائه خواهد داد. به‌روزرسانی نوگت برای اولین محصول سری Honor این شرکت، Honor 8 قرار است در تاریخ 18 ژانویه عرضه شود!

طبق آمار بالا شرکت‌های ال جی، موتورولا، اچ تی سی و سونی، شرکت‌های بودند که در کمتر از 100 روز توانستند آپدیت جدید سیستم عامل اندروید را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. البته کیفیت این نسخه‌های ارائه شده هم از اهمیت بالایی برخوردار است و مسلما اولین بودن همیشه نشانه با کیفیت بودن نیست. به طور کلی در دنیای دیجیتال هیچ محصولی و یا شرکت سازنده‌ای بی‌عیب و عالی نیست و فقط برخی، بهتر از بقیه هستند!

در نهایت هم همانطور که انتظار می‌رفت هوآوی با عملکرد بسیار ضعیف خود نشان داد که علاقه‌ای به پشتیبانی از محصولات خود ندارد و تنها به فکر فروش بیشتر محصولات جدید است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا