تکنولوژی

نوت‌بوک سرقتی Razer در یک حراجی آنلاین

نوت بوک به سرقت رفته  Razer Valeri، با قیمت 22000 هزار دلار در وبسایت حراجی چینی رؤیت شد.

شرکت Razer که  در نمایشگاه CES امسال با رونمایی از نوت بوک دارای 3 صفحه نمایش توجه همگان را به خود جلب کرده بود، متاسفانه مورد سرقت قرار گرفت و دو دستگاه از این لپ تاپ‌ها در غرفه این شرکت درست در جلوی چشمانشان به سرقت رفت. لپتاپ‌های دزدیده شده  که با نام “Project Valerie” شناخته شده‌اند، اخیرا در یک سایت حراجی چینی با قیمت 150.000 یوان چین (حدود 22 هزار دلار) رؤیت شده‌اند.

در ابتدا دقیقا مشخص نبود که چه دستگاه‌هایی از این شرکت به سرقت رفته. زمانی که این سرقت اتفاق افتاد، Min-Lian مدیر عامل این شرکت در پیغامی در فیسبوک اعلام کرد که دو عدد از دستگاه‌های آزمایشی ازغرفه این شرکت در نمایشگاه CES امسال به سرقت رفته است. او اشاره داشت که ممکن است جاسوسان صنعتی عاملان اصلی این سرقت باشند و از همه درخواست کرد که در صورت کسب هرگونه اطلاعاتی راجع به سارقان، آن را با تیم حقوقی این شرکت در میان بگذارند.

چندی بعد، شرکت بیانیه‌ای جدید صادر کرد و اعلام داشت که دستگاه‌های سرقت رفته، لپتاپ‌های “Project Valerie” بوده‌اند. طبق اظهارات شرکت، سرقت در اتاق رسانه‌ای نمایشگاه اتفاق افتاده و در غرفه نبوده است. سرقت حدود ساعت 4 بعد از ظهر روز یکشنبه 8 ژانویه و در آخرین روز نمایشگاه رخ داده است. شرکت در ازای اطلاعاتی که منجر به شناسایی، دستگیری یا اثبات گناه  افراد خاطی شود، 25 هزار دلار جایزه پرداخت خواهد کرد.

با فرض اینکه این وبسایت حراجی واقعی باشد، سارق توانسته دستگاه‌ها را با موفقیت از مرز خارج کرده و با گستاخی تمام آن‌ها را به معرض فروش بگذارد. از آنجایی که فروش چنین دستگاه شناخته شده‌ای در فضای عمومی ایده هوشمندانه‌ای به نظر نمی‌رسد، تنها شناسایی و ردیابی شخص یا اشخاص مضنون آسان‌تر خواهد گردید. احتمالا سارق یا سارقان فکر نمی‌کردند که این وبسایت هیچوقت تحت نظر و توجه رسانه‌ها قرار بگیرد.

البته هنوز مشخص نیست که این لپ تاپ‌ها تا چه مقدار کاربرد خواهند داشت. شرکت Razre  لپتاپ “Project Ariana” را به عنوان اولین نوت بوک‌های مجهز به صفحه نمایش سه‌گانه معرفی کرده است. این نوت بوک مجهز به سه صفحه نمایش 17.3 اینچی با کیفیت 4K با رزولوشن  2160×11520 و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1080 خواهد بود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا