تکنولوژی

نظر وزیر ارتباطات درباره اسنپ و تپسی

وزیر ارتباطات درباره انتقادهایی که از فعالیت نرم‌افزارهای حمل‌ونقل مانند اسنپ و تپسی می‌شود، گفت: کسب‌و‌کارهای سنتی نمی‌توانند جلوی تکنولوژی را بگیرند و برای کسب‌و‌کارهای جدید ایجاد مشکل کنند.

به گزارش ایسنا، حدود دو سال از فعالیت نرم‌افزارهای موبایلی حوزه حمل و نقل می‌گذرد اما به تازگی با توجه به افزایش مشتریان این شیوه، انتقادات متعددی مطرح شده و در مواردی حتی فعالیت این نرم افزارها غیرقانونی خوانده شده است.

وزیر ارتباطات نیز به تازگی به موضع‌گیری در این خصوص پرداخته و تاکید دارد که در حوزه کسب و کارهای جدید بر این باوریم که وظیفه دولت آن است که فضایی ایجاد کند که علاوه بر آنکه کسب‌و‌کارهای سنتی به فعالیت می‌پردازند شرایط برای کسب‌و‌کارهای جدید نیز مهیا باشد.

خبر مرتبط: هشدار رییس اتحادیه آژانس‌ها درباره اسنپ و تپ‌سی

محمود واعظی درباره فعالیت نرم‌افزارهای مربوط به حمل و نقل نیز اظهار کرد: در گذشته هم زمانی که قرار بر راه‌اندازی مراکز خرید بزرگ در دنیا بود بسیاری از واحدهای کوچک نگران بوده و به اعتراض می‌پرداختند چرا که فکر می‌کردند ایجاد این مجموعه‌ها کسب و کار آنها را متضرر خواهد کرد اما بعدها تجربه ثابت کرد که هر یک از آنها مشتریان خاص خود را دارند به این ترتیب در فضا رقابت ایجاد شده و مردم استفاده بردند.

وی ادامه داد: حال در زمینه نرم‌افزارها و ابزارهای مدرن نیز همین اتفاق رخ داده است. ما نمی‌توانیم ابزارهای مدرن را در اختیار داشته باشیم و به سبک ۲۰ سال پیش زندگی کنیم. بر همین اساس لازم است که از این تکنولوژی‌ها در بخش‌های مختلف از کشاورزی و صنعت گرفته تا سلامت و … بهره بگیریم.

واعظی در ادامه با تاکید بر اینکه لازم است در تمام بخش‌ها به بهره‌گیری از فضای الکترونیک فکر شود، گفت: اکنون کسب و کارهای سنتی نمی‌توانند برای کسب و کارهای جدید مزاحمتی ایجاد کنند چرا که اینها رقیب کسب و کارهای سنتی نبوده و تنها با یکدیگر همکاری دارند.

در این باره بخوانید:  تجارت سنتی علیه استارت‌آپ‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا