تکنولوژی

جزئیات کنفرانس سامسونگ در CES 2017

سامسونگ در کنفرانس CES امسال به مسئله اصلی این شرکت یعنی گوشی‌ پرحاشیه نوت 7 اشاره کرد. سامسونگ کنفرانس خبری خود را با اشاره به نمایشگرهای پر زرق و برق و تجهیزات خانه آغاز کرد و تصدیق کرد که برای جلب دوباره رضایت مشتریان باید اقداماتی اساسی انجام دهد.

Tim Baxter” رئیس و مدیرعامل شرکت سامسونگ در ایالات متحده گفت: “همانطور که در جریان هستید، امسال سال پر از چالشی برای سامسونگ بود. بعضی از شما مستقیما تحت تاثیر این جریان بودید و بعضی دیگر هم همه چیز را از رسانه‌ها دیدید و شنیدید”.

او گفت که سامسونگ تلاش‌ زیادی جهت یافتن دلیل اتفاقات اخیر انجام داده است. شرکت به زودی گزارشی را درباره Note7 منتشر خواهد کرد.

Baxter” در ادامه گفت: “علی‌رغم موانعی که امسال بر سر راهمان داشتیم، دست از نوآوری برنداشته‌ایم و نخواهیم داشت. در حقیقت شرکت سامسونگ گام‌های بلندی جهت گرفتن سهم قابل توجهی از بازار ایالات متحده در بخش نمایشگرها، یخچال، ماشین‌های لباسشویی و دیگر دستگاه‌ها برداشته است.”

Glaxy Note7، یکی از رده‌بالاترین محصولات شرکت سامسونگ، پاییز گذشته ضررهای زیادی به بار آورد و پس از اینکه شرکت‌های هواپیمایی آوردن این مدل گوشی‌ها را به داخل هواپیماها ممنوع اعلام کردند، شرکت آپدیتی را با نام “آپدیت مرگ” برای این دسته از گوشی‌ها بیرون داد که در پایان منجر به بازگردانی دستگاه‌های نوت باقیمانده به سامسونگ شد. شرکت‌های مخابراتی ایالات متحده تا انتهای این هفته، این آپدیت را برای تمامی گوشی‌های نوت7 ارسال خواهند کرد.

سامسونگ برای بدست آوردن اعتماد مجدد مشتریان، ابتدا بایستی منشاء این نقص را پیدا کرده و گزارش آن را مستقیما با مشتریان در میان بگذارد. این کمپانی بزرگ ابتدا اظهار کرد که آتش سوزی این دستگاه‌ها به دلیل گرمای بیش از حد باتری گوشی‌ها بوده اما سری دوم فراخوانی گوشی‌ها نشان داد که مسئله بزرگتری منجر به این اتفاقات شده است. سامسونگ گفته که در حال یافتن علت اصلی مشکلات دمایی این گوشی‌ها از طریق همکاری با محققان است.

کنفرانس خبری سامسونک در نمایشگاه CES امسال در شهر لاس وگاس، اولین رخداد بزرگ پس از افتضاحات به بار آمده توسط Note7 است. معرفی‌های امسال این شرکت از هر سالی کم سر و صداتر بود و خبری از حضور نام‌های بزرگی مانند “Michael Bay” که به روی صحنه آمد و به طرز عجیبی صحنه را ترک کرد، نخواهد بود. همچنین نشانه‌ای از سورپرایزهای بزرگ و گجت‌های به وجد آورنده از سوی این شرکت برای بازدیدکنندگان دیده نشد.

CES امسال برای سامسونگ به جای اینکه فرصتی برای نمایش نوآوری‌های این شرکت باشد، بیشتر جنبه جبران اشتباهات صورت گرفته در محصولات کنونی این شرکت را داشت.

کرم‌بوک

سامسونک در نمایشگاه CES امسال از دو مدل Chromebook جدید برای بازدیدکنندگان رونمایی کرد، مدل پرو و مدل پلاس. هر دو مدل از طراحی تمام استیل بهره می‌برند که باید آنها را درجه یک بخوانیم. نکات مشابهی بین هردو مدل وجود دارد بنابراین ابتدا از شباهت‌ها شروع میکنیم.

کروم‌بوک از صفحه نمایش 12.3 اینچی LED با رزولوشن 2400×1600 بهره می‌برد و از 4 گیگابایت رام LPDDR3 در این دستگاه استفاده شده است. همچنین حافظه داخلی هر دو دستگاه 32 گیگابایت وظرفیت باتری، ابعاد و وزن(1.8 کیلوگرم) نیز کاملا مشابه یکدیگر است. AirDroid Premium وArtCanvas  به صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه نصب شده و محفظه قلم Stylus نیز طراحی شده است.

در اصل تفاوت بین مدل پرو و پلاس در پردازشگرهای دو دستگاه است. پلاس از CPU هشت هسته‌ای OP1 که مخصوص کروم‌بوک‌ها ساخته شده بهره می‌برد، در حالی که مدل پرو از پردازشگر مدل اینتل m3 با 4 مگابایت کش در آن بکار گرفته شده است.

هردو مدل طوری طراحی شده‌اند که به راحتی با گوگل پلی کار کنند. با وجود پورت شارژ USB-C و درگاه microSD قرار گرفته روی دستگاه برای انتقال راحت فایل‌ها، می‌توان گفت که کروم‌بوک جدید سامسونگ دستگاه مناسب و مورد نظر شما است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که 450 دلار داشته باشید و دستگاه را از وبسایت شرکت پیش‌سفارش داده و تا ماه فوریه منتظر آغاز فروش این محصول باشید.

ویدئوی اختصاصی آی‌تی‌ایران از کنفرانس سامسونگ را از دست ندهید:

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا