تکنولوژی

رئیس توییتر چین استعفا کرد

رئیس توییتر در چین، درست 8 ماه بعد از پیوستن به توییتر از این شبکه اجتماعی جدا شد.

Kathy Chen که بعد از دوسال همکاری با مایکروسافت، به سمت رئیس شبکه توییتر کشور چین انتخاب شده بود، در توییتی اعلام کرد که بعد از تحویل سال جدید میلادی از این شبکه جدا خواهد شد.

او اعلام کرد که در این مدت زمان، کمک زیادی به پیشرفت تجارت در حوزه تبلیغات شبکه توییتر در چین کرده و زمان آن رسیده است که اهداف دیگر زندگی‌اش را دنبال کند. او هم‌چنین گفت که شرکت توییتر چین در طی دو سال در صنعت تبلیغات رشد 4 برابری داشته است.

البته باید گفت که شبکه توییتر در بیشتر نقاط کشور بزرگ چین غیر قابل دسترس است و این رشد 4 برابری که چن به آن اشاره می‌کند احتمالا بخش کوچکی از تبلیغات را شامل می‌شود.

طبق گزارش سال گذشته TechCrunch، باوجود محدودیت‌های دسترسی به این شبکه برای شهروندان چینی، حدود  10میلیون کاربر در چین با استفاده از vpn به توییتر دسترسی دارند.

توییتر اکتبر سال گذشته اعلام کرد که تعدیل نیرو خواهد داشت و هنوز مشخص نیست آیا استعفای چن به این برنامه ارتباطی دارد یا خیر. او دقیقا بعد از خروج چندین مدیر ارشد توییتر در آسیا، از این شرکت جدا شد.

در نوامبر سال گذشته، رئیس شرکت توییتر در هند و همچنین مدیر عامل این شرکت در مناطق هند، استرالیا، جنوب شرقی آسیا و MENA ( خاورمیانه و آفریقای شمالی) اعلام کردند که قصد دارند از این شرکت جدا شوند.

چن در آوریل 2016 به استخدام توییتر درآمد و بعد از انتشار خبر این استخدام، کاربران چینی به علت سابقه خدماتی نظامی چن نگران شدند و احتمال این را دادند که او به‌سبب ارتباط با دولت چین، در صدد سانسور مطالب این شبکه بر بیاید. تقریبا همه در چین می‌دانند که دولت چین مطالب شبکه توییتر را کنترل و طبق میل خود سانسور و یا غیر قابل دسترس می‌کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا