تکنولوژی

70درصد سازمان‌ها به هکرها باج می‌دهند

کمپانی آی‌بی‌ام اعلام کرده که ۷۰ درصد سازمان‌هایی که دربرابر حمله سایبری قرار می‌گیرند به هکرها هزینه‌های مربوطه را پرداخت می‌کنند.

به گزارش همکاران‌سیستم، مرکز امنیتی شرکت IBM که با نام IBM Security شناخته می‌شود در آخرین گزارش خود اعلام کرد بیش از دوسوم سازمان‌هایی که با باج‌افزارها مواجه می‌شوند به جای آنکه رایانه‌های آلوده را از شبکه خارج کنند،‌ حافظه‌های اطلاعاتی خود را پاکسازی کنند و اطلاعات را دوباره از نسخه پشتیبان به دست آورند،‌ ترجیح می‌دهند مبالغ تعیین شده از سوی هکرها را پرداخت کنند.

این سرکت بررسی جدیدی روی ۶۰۰ کسب و کار آمریکایی که هر کدام از آنها بیش از ۱۰۰۰ کارمند داشتند، انجام داد. این مطالعه نشان داد میزان حملات باج‌افزارها در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال قبل از آن چهار برابر شده است و هکرها غالبا از بیتکوین به عنوان مکانیسم جهانی پرداخت سوءاستفاده کرده‌اند.

گزارش مذکور نشان داد بیش از ۴۶ درصد سازمان‌ها در یک سال گذشته به باج‌افزارها مبتلا شده‌اند و ۷۰ درصد آنها به شخصی که باج‌افزار را مدیریت می‌کرده، هزینه‌های مربوطه را پرداخت کرده‌اند تا به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. این اتفاق برخلاف توصیه سیستم‌های قضایی مبنی بر عدم پرداخت پول در این زمینه انجام شده است.

در بین سازمان‌هایی که با پرداخت پول به باج‌گیران سایبری موافقت کردند، ۱۱ درصد آنها بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار پول دادند، یک‌پنجم آنها ۴۰ هزار دلار پرداخت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا