تکنولوژی

احتمال امکان ویرایش توییت‌ها

«Jack Dorsey» مدیر عامل توییتر گفته که احتمالا توییتر به کاربران اجازه ویرایش توییت‌ها را خواهد داد.

روز گذشته، جک دورسی با استفاده از پلتفورم خود از کاربران خواست که نظرها و پیشنهادهای خود را درباره امکاناتی که شرکت باید به توییتر اضافه کند، اعلام کنند. پاسخ‌های فراوانی به‌سرعت از طرف کاربران اعلام شد و البته یک درخواست ویژه به طور مکرر از سمت کاربران اعلام می‌شد؛ کاربران به توانایی ویرایش توییت‌هایشان نیاز جدی دارند.

خبر خوب این است که توییتر به این ویژگی به‌طور جدی فکر می‌کند. جک دورسی در پاسخ به توییت یکی از کاربران به نام howardlindzon@ گفته که قبول دارد که نوعی از ویرایش برای همه کاربران ضروری است و نه فقط کاربران مجاز و شناسایی‌شده. او خطاب به این کاربر نوشته است: « نمیدانم چرا تو و 39 کاربر دیگر این توییت را تکرار کرده‌اید اما به هر حال نوعی ویرایش برای توییت‌ها ضروری است. اما برای همه کاربران و نه‌فقط کاربران دارای نشان مخصوص».

با این حال، دورسی اعلام کرده که اجرای این ویژگی به‌آسانی صحبت درباره آن نخواهد بود. مسئله اصلی مدت‌زمان فعال‌بودن این ویژگی برای یک توییت است. برای مثال بهتر است این ویژگی محدود به 5 دقیقه ابتدایی پس از انتشار توییت و ویرایش غلط‌های املایی آن باشد یا  باید آن را برای مدت طولانی‌تر و حتی نامحدود فعال کنند؟

با توجه به صحبت‌های دورسی، هرچیزی که منجر به ایجاد تغییرات نامعین در توییت‌ها شود، باید دارای نشانه ثبت تغییرات باشد و از آنجا که توییتر آرشیو عمومی به حساب می‌آید، کاربران باید قادر باشند تمامی ویرایش‌های قبلی و نسخه اولیه توییت ویرایش‌شده را ببینند. مثلا کاربرانی که توییت‌های افراد مشهور و مقامات را منتشر می‌کنند باید نسخه‌های قبلی توییت مورد نظر را در صورت ایجاد تغییر مشاهده کنند، به‌ویژه اگر تجدید نظرهای متعددی روی آن صورت گرفته باشد. نحوه نمایش این ویژگی‌ها و تغییرات روی توییتر بستگی به تصمیمات شرکت خواهد داشت.

درخواست ویژگی تغییر و ویرایش توییت‌ها معمولا هنگام آپدیت‌های جدید در توییتر مطرح می‌شوند. سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین کاربران سایت توییتر (Kim Kardashian) اعلام کرد که به شرکت توییتر ایمیل خواهد زد و درخواست برای اجرای طرح ویرایش توییت‌ها را مطرح خواهد کرد.

 او امسال و پس از درخواست جک دورسی نوشت: « بیشترین درخواست و انتظار کاربران از ما، آوردن ویژگی ویرایش سریع غلط‌های موجود در توییت‌هاست. ویرایش توییت بیش از یک مرتبه نیازمند فعال‌سازی گزینه تاریخچه تغییرات برای آن توییت خواهد بود».

حالا دورسی اعتراف کرده که این ویژگی، خواسته اکثر کاربران توییتر است. دیگر ویژگی‌هایی که کاربران مایل به اجرایی‌شدن آنها در توییتر هستند شامل قابلیت نشانه‌گذاری توییت‌ها، امنیت بیشتر و همچنین گزارش آسان‌تر پست‌های آزاردهنده و توهین‌آمیز است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا