تکنولوژی

در 2016 چه عبارتی بیش از همه جست‌وجو شده است؟

شاید با خود فکر کنید بیشترین عبارتی که شهروندان آمریکا در وبسایت گوگل جست‌وجو کرده‌اند نام دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون یا آیفون 7 بوده است.اما در کمال تعجب مشخص شده این عبارت، بازی ” پاوربال” است. در دیگر نقاط دنیا به غیر از آمریکا بازی “پوکیمون گو” بیشترین کلمه جست‌وجو‌شده توسط کاربران بوده است.

گوگل به تازگی لیست سالیانه عبارات جست‌وجوشده کاربران خود در سال 2016 را منتشر کرده است. طبق این گزارش، در سطح جهانی، نام دونالد ترامپ، بیشترین نام شخص حقیقی بود که جست‌وجو شده و عبارت ” انتخابات آمریکا” به عنوان بیشترین خبر جست‌وجوشده اعلام شد. اما بعضی از عبارات اعلامشده منطقه‌ایی حیرتانگیز بود. مثلا در Virginia Beach بیشترین عبارت جست‌وجو شده نام “Channing Tatum ” بوده است. هر شخصی می‌تواند بر اساس منطقه و کشور، لیست گوکل را مشاهده کند.

البته همه آمار اعلام‌شده گوگل سیاسی و کلمات بد نبود. عبارت ” روز جهانی زنان” بیشترین عبارت جست‌وجوشده در Bolivia در ماه مارس بود. کاربران San Marino ، عبارت ” succulent plant” را بیشتر از همه در ماه می جست‌وجو کرده بودند.

گزارش‌های اعلام شده گوگل بسیار جالب است. این آمار نشان می‌دهد که مردم در برهه‌ایی از زمان به چه چیزی می‌اندیشند. شاید لیست منتشر‌شده گوگل تنها لیست پایان سال 2016 باشد که بدون هیچ گونه تعصبی منتشر می‌شود زیرا خود واقعی انسان‌هاست.

ظاهرا سال 2016 سالی بوده است که بسیاری از مردم امیدوار بوده‌اند که بتوانند بازی بخت آزمایی PowerBall را ببرند زیرا این کلمه بیشترین کلمه سرچ شده در سال 2016 بوده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا