تکنولوژی

چرا اپل استراتژی فعالی در شبکه‌های اجتماعی ندارد؟

سال ۲۰۱۶ سالی بود که شرکت اپل برای اولین بار به بقیه دنیا پیوست  و وارد دنیای شبکه‌های اجتماعی شد. اویل امسال ، اپل اولین اکانت توییتر خود را باز کرد تا اطلاعات برنامه معرفی آیفون 7 را به انتشار بگذارد ( هرچند چنین نکرده)  و به تازگی نیز اکانت فیس بوک این شرکت بازگشایی شده است. البته اپل برای سالها  چندین شبکه اجتماعی مرتبط با موسیقی را اداره می‌کرد اما این اولین باری است که این شرکت اکانت رسمی مخصوص خود را در شبکه‌های اجتماعی دارد که به نوع خود پیشرفت مهمی است. 

در هر دوی این اکانت‌های تازه تاسیس، تقریبا هیچ فعالیتی فعلا مشاهده نشده است. اگر به اکانت رسمی اپل در توییتر سری بزنید متوجه خواهید شد که هرگر توییتی در این صفحه منتشر نشده وهمینطور صفحه اکانت فیس بوک این شرکت نیز، مورد خاصی به اشتراک گذاشته نشده است.

مرتبط: توییتر یک گزینه خوب برای اپل است

در واقع اپل این صفحات را ایجاد کرده تا بتواند از قسمت تبلیغات این وب سایت‌ها برای معرفی و تبلیغ آخرین محصولات خود مانند آیفون 7، مک بوک پرو و اپل واچ استفاده کند. به اینگونه پست ها عبارت ” فعالیت سیاه” اطلاق می شود زیرا به این معنی است که اپل از بدین طریق ، از ابزار تبلیغات این وب سایت استفاده می‌کند تا پست‌هایی که در صفحه اول کاربران نشان داده نمی‌شود را بیشتر در معرض دید آنها قرار دهد.

شاید این روند منطقی به نظر بیاید اما بر طبق اهداف اصلی این وب سایت ها نیست.این قضیه به این معنی نیست که اپل مطلب خاصی برای به انتشار گذاشتن ندارد اماشاید این شرکت هنوز نیاز به چنین ارتباطی را حس نکرده است. قبل از معرفی آیفون 7، برخی از منابع آگاه این شرکت عنوان کرده بودند که ممکن است اپل برنامه توییت زنده ترتیب دهد اما این اتفاق نیافتاد. 

اپل مطالب فراوانی را می‌تواند خارج از حیطه اطلاعات محصولات با مشتریان و دوستداران خود مطرح کند. در واقع، از آنجاییکه ارتباط بین مشتریان اپل با وجود دستگاه‌ها و نرم افزارهای مختلف ومتنوع، روز به روز در حال افزایش است، این شرکت خیلی راحت می تواند کیفیت این رابطه‌ها را افزایش دهد. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا