تکنولوژی

سیستم حمل و نقل سانفرانسیسکو هک و رایگان شد

سیستم حمل و نقل “Muni” سان فرانسیسکو هک شد که در نتیجه آن حمل و نقل برای عموم رایگان شد.

کابوس هکرها این بار در مجاورت “سیلیکون ولی” به حقیقت تبدیل شد، یکی از گسترده‌ترین سیستم‌های حمل و نقل آمریکا هک شد.

بنا به اخبار منتشر شده از روزنامه “San Francisco Examiner”، سیستم حمل و نقل وابسته به شهرداری سان‌فرانسیسکو که با نام مستعار “Muni” شناخته می‌شود، روز جمعه مورد حمله هکرها قرار گرفت و روز شنبه پیامی از طرف هکرها بر روی دستگاه‌ها ظاهر شد:  ” شما هک شده‌اید، تمام اطلاعات رمزگذاری شده.”

همچنین یک آدرس ایمیل در زیر پیام قرار گرفته بود که مقامات “Muni” از طریق آن بتوانند اطلاعات و سیستم خود را پس بگیرند. خبر هک شدن سیستم حمل و نقل توسط یکی از کارکنان شرکت که نام خود را به دلیل ترس از اخراج شدن فاش نکرد، تایید شد.

با این اوصاف، سخنگوی شرکت روز شنبه در پاسخ به سوالات در اینباره گفت: ” در حال حاضر در مرحله بررسی و حل مشکل قرار داریم.”

درنتیجه این اتفاق، روز شنبه در حالی که که مقامات به دنبال راهی برای حل این مشکل بودند، سیستم حمل و نقل “Muni” به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفت. بر روی نمایشگر دستگاه‌های بلیط دهی خودکار نیز پیام “خارج از سرویس” به رنگ قرمز نمایان شده بود و بر روی بعضی نیز کاغذی دست نوشته با پیام “سرویس رایگان” چسبانده شده بود.

به نظر می‌رسد این حمله هکرها، بر سیستم ایمیل سازمان نیز تاثیر گذاشته و باعث نگرانی کارکنان شده است. به نقل از منابع، به دنبال نفوذ به وجود آمده در سیستم حمل و نقل، بعضی از کارکنان احتمال می‌دهند این هقته حقوقی دریافت نکنند.

بعد از ظهر روز شنبه، شرکت حمل و نقل سان‌فرانسیسکو در اکانت رسمی توییتر خود درباره وضعیت کنونی سیستم حمل و نقل و شروع به کار مجدد دستگاه‌های بلیط دهی خودکار اعلام کرد: ” ورودی‌ها و دستگاه‌های بلیط دهی خودکار در ایستگاه‌های مترو، در حال حاضر به وضعیت عادی برگشته‌اند.”

شرکت حمل و نقل سان‌فرانسیسکو هنوز پاسخی درباره این خبر ارائه نکرده است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا