تکنولوژی

سوء استفاده کمپانی آئودی از یک نرم‌افزار

شرکت خودروسازی آئودی با استفاده از یک نرم افزار تلاش کرده تا میزان انتشار گازهای مضر گلخانه ای توسط اتومبیل های تولیدی خود را کمتر از میزان واقعی جلوه دهد.

به گزارش مهر، بررسی های مستقل نشان می دهد که میزان انتشار گاز اکسیدنیتروژن و دی اکسیدکربن توسط خودروهای ساخت این شرکت آلمانی بیش از میزان اعلام شده بوده و این شرکت مقامات محلی را فریب داده است.

پیش از این شرکت فولکس واگن نیز به دلیل مشابهی محکوم و به پرداخت میلیون ها دلار جریمه نقدی محکوم شده بود. با توجه به انتشار روزافزون این گازها در جو کره زمین و خطرات آنها برای محیط زیست، معاهدات بین المللی متعددی برای وادار کردن کشورها به کاهش میزان انتشار این گازها منعقد شده و شرکت های خودروسازی از جمله موسساتی هستند که باید به تعهدات خود در این حوزه عمل کنند.

فولکس واگن به علت این تخلف مجبور به جمع آوری ۹ میلیون خودروی خود و اصلاح آنها شد و احتمالا سرنوشت مشابهی در انتظار شرکت آلمانی آئودی است.

برخی منابع خبری از احتمال همدستی آئودی و فولکس واگن در سال ۲۰۱۳ برای مخفی نگهداشتن تخلفات خود در این زمینه خبر می دهند. این همکاری موجب شد تا به مدت سه سال شکی در زمینه تبعیت این دو شرکت از قوانین مربوط به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به وجود نیاید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا