تکنولوژی

فیسبوک وارد تبلیغات تلویزیونی می‌شود

فیسبوک در حال گسترش بخش تبلیغاتAudience Network  خود است که با هدف فروش تبلیغات بر روی دستگاه‌های گیرنده دیجیتال است، شروع این پروژه با اپلیکیشن‌های Apple TV و Roku TV خواهد بود. طبق گزارش سایت Recode، ارسال تبلیغات ویدئویی فیسبوک بر روی اپلیکیشن‌های موجود در دستگاه‌های گیرنده دیجیتال با مشارکت شبکه‌های تلویزیونی A&E Network و Tubi TV انجام می‌شود.

در حال حاضر فیسبوک تبلیغاتی را توسطAudience Network  برای اپلیکیشن‌های موبایل و سایت‌های مختلف می‌سازد و به‌جای پول گرفتن از آنها، کاربران را وارد سایت های فیسبوک می‌کنند که منتج به تبلیغات موردنظر می‌شود که این امر با ذائقه کاربران سازگاری بیشتری دارد. همچنین این فرآیند برای دستگاه‌های گیرنده دیجیتال که هم‌اکنون در حال پخش تبلیغات هستند اجرا می‌شود. توسعه‌دهندگان این دستگاه‌ها مشتاق روش‌های تبلیغاتی هستند که فیسبوک ارائه می‌دهد. سخنگوی فیسبوک گفت: ما در حال بررسی بهترین روش پخش تبلیغات ویدئویی از طریق Audience Network برای مخاطبین تلویزیونی هستیم و هدف ما ارائه تبلیغات مناسب برای کاربران فیسبوک و دیگر مخاطبین است.

اکنون این سبک از تبلیغات فیسبوک در حد پخش تبلیغات خود شرکت محدود باقی می‌ماند اما قدم بزرگتر استفاده از آدرس پروتکل اینترنتی کاربران Apple TV و Roku TV است تا مشخص شود کاربر یا خانواده او از کاربران فیسبوک هستند یا خیر. به لحاظ تئوری این کار توانایی ارائه تبلیغات سفارشی کاربر (personalized ads) را به فیسبوک می‌دهد. با ورود فیسبوک به عرصه تبلیغات تلویزیونی، به زودی شاهد اقتدار بیشتر فیسبوک در زمینه تبلیغات تلویزیونی خواهیم بود.

علیرغم پیش‌بینی های خوشبینانه فیس‌بوک برای رشد یک چهارم این کسب‌وکار، نتایج اخیر خبر از سقوط ارزش سهام فیس‌بوک می‌دهند. درآمد حاصل از تبلیغات برای فیسبوک در فصل سوم اقتصادی 7.01 میلیارد دلار بوده است که 84 درصد آن از تبلیغات موبایلی حاصل شده! اما ترسی که فیسبوک از ادامه این روند دارد اشباع شدن محتوای این سایت از تبلیغات است. به همین دلیل فیسبوک تصمیم گرفته تا تبلیغات خود را روی ستاپ‌باکس‌ها و یا حتی تلویزیون‌های معمولی بیاورد تا هم سایت را نجات بدهد و هم درآمد را از دست ندهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا