تکنولوژی

تلاش ناکام فیس بوک برای خرید Snow

طبق گزارش  TechCrunch، پیشنهاد تابستانی امسال غول شبکه های مجازی، فیس بوک، برای خرید Snow ( سرویس شبیه اسنپ چت مخصوص منطقه آسیا) با جواب منفی روبرو شد. Snow توسط شرکت کره‌ایی Navver ، خالق برنامه Line  ، برای پر کردن جای خالی اسنپ چت در آسیا ایجاد شده است .

اما با وجود رقم بالای پیشنهادی قیسبوک و همچنین تماس مستقیم تلفنی شخص مارک زاکربرگ  برای راضی کردن موسسان Snow  کافی نبود. مدیران شرکت Naaver  معتقد‌اند که Snow  بدون کمک و پشتیبانی بزرگترین شبکه اجتماعی جهان هم قادر خواهد بود موفق زیادی کسب کند.

فیس‌بوک قبلا هم تلاش کرده بود خود اسنپ چت را بخرد اما ناموفق بود. ارزش شرکت اسنپ چت در آن زمان و بعد از پیشنهاد فیس بوک به طور بی سابقه‌ایی بالا رفت و به رقم ا 25 میلیارد دلار رسید. این شرکت حالا قرار است سال آینده سهام خود را برای فروش عمومی عرضه کند.

اما مارک زاکربرگ هم بعد از رد شدن پیشنهادش به اسنپ چت ، طی چند ماه گذشته بیکار ننشست و با تولید محصولاتی همچون Instagram Stories  و اضافه کردن فیلتر سلفی( که مشابه آن در اسنپ چت نیز بود) به برنامه اصلی فیس بوک،  تلاش زیادی کرد تا کاربران رقیب خود را نسبت به شبکه بی علاقه کند. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا