تکنولوژی

بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری نرم‌افزارهای امنیتی تا سال ۲۰۲۰

مرکز تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرد ارزش بازار جهانی محصولات امنیت سایبری تا سال ۲۰۲۰ میلادی از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار هم فراتر می‌رود.

به گزارش همکاران‌سیستم، بر اساس گزارشی که توسط مرکز IDC ارایه شده است، میزان سرمایه‌گذاری در بخش سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و خدمات مرتبط با حوزه امنیت رشد ۸.۳ درصدی را تجربه می‌کند تا ارزش بازار آن از ۷۳.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۰۱.۶ میلیارد دلار در ۲۰۲۰ برسد.

«سین پایک» مدیر مرکز محصولات امنیتی در شرکت IDC گفت: «وضعیت امنیت در شرایط کنونی به گونه‌ای است که همه سازمان‌ها این نگرانی را دارند که به قربانی حمله سایبری بزرگ بعدی تبدیل شوند. بر این اساس امنیت به یکی از اولیت‌های اصلی هیئت مدیره سازمان‌های بزرگ تبدیل شده است و به همین خاطر بودجه درخواست شده برای بخش امنیت افزایش قابل ملاحظه یافته است».

بزرگترین مراکزی که طی سال ۲۰۱۶ میلادی بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در بخش امنیت سایبری انجام می‌دهند، بانک‌ها خواهند بود. بانک‌ها تا پایان امسال ۸.۶ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند که پس از آن کارخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و فدرال، و مراکز تولیدی بیشترین پول را در این حوزه پرداخت خواهند کرد.

این چهار صنعت بزرگ در مجموع ۳۷ درصد از درآمد بازار جهانی خدمات امنیت سایبری را تامین می‌کنند و پیش‌بینی شده است که طی ۵ سال آینده نیز بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه از سوی مراکز مذکور انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا