تکنولوژی

از یوتیوب ایرانی چه خبر؟

در سال 91 معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما در مورد سایتی صحبت کرد که مشخص بود با حمایت این سازمان راه‌اندازی شده. نام این سایت که مدیر صدا و سیما از آن به عنوان یوتیوب ایرانی نام برده بود رسانه مهر بود که همچنان هم در این آدرس قرار دارد. 

ادامه خبر سال 91 را در این زمینه بخوانید :‌

 

لطف الله سیاهکلی با بیان اینکه این رسانه در سطح جهانی راه افتاده و امکان میزبانی ویدئوهای مردمی، سریالهای تلویزیونی و فیلم های بلند و کوتاه را برای مردم فراهم کرده است، اظهار داشت: تفاوت یوتیوب فارسی با یوتیوب خارجی این است که در یوتیوب خارجی تنها فیلم های کوتاه قابلیت ارائه دارند اما در رسانه مهر مردم می توانند فیلم های بسیار بلند را نیز که با دوربین های خود و به مناسبت های مختلف تهیه می کنند به اشتراک بگذارند و رسانه مهر به عنوان محلی برای میزبانی این ویدئوها در نظر گرفته شده است. وی قابل اعتماد بودن و نگهداری امن را از جمله قابلیت های این رسانه عنوان کرد و گفت: مردم می توانند در این فضا فیلم های خود را بدون آنکه هزینه ای داشته باشد به اشتراک بگذارند و یا آنکه آن را به نحوی تعریف کنند که تنها خودشان ببینند یا برای دوستانشان نیز قابل استفاده باشد و در نهایت این سرویس امکان از بین رفتن و خراب شدن ویدئوهای خانگی را به صورت کلی از بین می برد. سیاهکلی با بیان اینکه نحوه استفاده از سرویس های یوتیوب فارسی رایگان است، خاطرنشان کرد: این سایت به صورت وسیع و با پشتوانه رادیو تلویزیون ارائه شده است و قابلیت پخش فیلم های بلند را دارد.وی گفت: نزدیک به دو هفته است که از شروع راه اندازی این سایت می گذرد و بالغ بر 5 هزار ویدئو و عکس تاکنون توسط ایرانی ها آپلود شده است. معاون رسانه مجازی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در حد نیاز ظرفیت در این سایت ایجاد خواهیم کرد، ادامه داد: محدودیت محتوایی برای به اشتراک گذاری ویدئوها وجود ندارد و در واقع مهر نماد هویت ایرانی است و ما انتظار داریم این ویدئوها که در سراسر دنیا نیز قابل پخش است به نحوی باشد که دنیا به شخصیت ایرانی ها پی ببرد و نگاه و قضاوتی که از سوی دنیا به ما می شود از طریق این رسانه قابل سنجش باشد.

 

اما ظاهرا صدا و سیما در راه‌اندازی یوتیوب ایرانی چندان موفق نبود چون حالا اگر به این سایت سربزنید می‌بینید آخرین ویدیوهایی که در این سایت آپلود شده مربوط به اردیبهشت و خرداد امسال است. پخش زنده کار نمی‌کند و  رتبه سایت هم 13 هزار هست. 

صدا و سیما هفته قبل اعلام کرد که از سایت آپارات به دلیل نقض کپی رایت شکایت کرده است. یکی از مدیران این سازمان گفته ما انحصار طلب نیستیم اما آپارات و بقیه سایتها در این زمینه باید از ما مجوز بگیرند. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام دوستان من اصن نمیتونم لایو بذارم اینستامم بروز کردم بازم نمیتونم لایو بذارم کمکم کنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا