تکنولوژی

CIA به روسیه حمله سایبری می‌کند؟

طبق گزارش NBC News، ایالات متحده در حال طراحی حمله سایبری بی‌سابقه‌ای به روسیه است. کاخ سفید از CIA خواسته است تا چندین تاکتیک اجرایی سایبری به طور فوق سری طرح ریزی کند و این سازمان بتواند از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب کند.

اما دلیل این حمله احتمالی چیست؟

طبق گفته‌ها، ظاهرا ولادیمر پوتین و کاخ کرملین قصد دخالت در انتخابات آمریکا را داشته‌اند و کاخ سفید علاوه بر این, خاطره هک شدن کامپیوتر اعضای کنوانسیون ملی دمکرات ها را فراموش نکرده است(طی این حمله سایبری 20.000 ادرس ایمیل و اطلاعات شخص اعضا لو رفت). ایالات متحده معتقد است که دولت روسیه این حمله را ترتیب داد تا بدین طریق نتیجه انتخابات را دستکاری کند.

منابع NBC  به جزئیات اشاره ای نکردند اما ظاهرا سازمان اطلاعات کشور مدارکی پیدا کرده که دست داشتن پشت پرده پوتین را اثبات می‌کند. درحالیکه دیگران فقط حدس می‌زنند که این مدارک چیست، نائب رئیس دولت آمریکا Joe Biden، اشاره‌ایی نیزبه این موضوع کرده است: “مبلغ زیادی پول توسط الیگارشی(حکومت معدودی از ثروتمندان) روسیه به خارج از مرز های این کشور انتقال داده شده است که اگر جزئیات این خبر منتشر شود بسیار شرم آور خواهد بود.”

چند تن از افسران CIA در گزارشی به خبرنگاران NBC اذعان کردند که کاخ سفید در گذشته با همکاری وزارت اطلاعات چندین حمله سایبری به روسیه طراحی کردند اما دولت امریکا هر بار از عملی شدن این طرح ها منصرف می‌شد زیرا هر کاری که آمریکا بتواند انجام دهد، پوتین و دولتش نیز می‌توانند انجام دهند. این بار رئیس جمهور باراک اوباما تصمیم می‌گیرد که آیا با همین طرح عملیاتی جلو روند و یا روشی واضح‌تر مانند تحریم کردن برای تلافی پیش بگیرند.

از آنجا که این عملیات دیگر چندان سری نیست، بسیاری از افراد(مانند WikiLeaks) شک دارند که آیا دولت آمریکا واقعا جدی است و یا این هم نمونه دیگری از یک دسیسه سیاسی است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مال من هی میزنه خطای شبکه نامشخصی رخ داد…یه هفتس همینو میزنه..دارم دیوونه میشم راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا