تکنولوژی

کناره گیری سلزفورس از خرید توییتر

با منصرف شدن شرکت Salesforce.com  از خرید شبکه اجتماعی توییتر، امید این شرکت برای افزایش درآمد از طریق فروش، حداقل در آینده نزدیک از بین رفت.

مدیر اجرایی Salesforce، مارک بنیوف، بعد از کناره گیری شرکت های Walt Disney و Google Parent Alphabet از خرید توییتر، از این شرکت به عنوان”جواهر تراش نخورده” یاد کرده بود و این موضوع باعث افزایش سهام توییتر شده بود

درست بعد از عقب نشینی Salesforce –  شرکت مشهور تولید کننده نرم افزارهای تجاری – از معامله، سهام توییتر در ساعت 4 بعداز ظهر جمعه  به وقت نیویورک به میزان 5 درصد کاهش یافت و به میزان 16.88 دلار رسید.

البته احتمالا به زودی سر و کله خواستگاران دیگر نیز پیدا خواهد شد اما فعلا سرنوشت توییتر این است که به تنهایی و با مدیریت Jack Dorsey ادامه دهد، مدیر عاملی که تا‌کنون چندان موفقیت آمیز عمل نکرده است.

بسیاری از تحلیل گران پیش‌بینی کرده اند که توییتر در 4 ماهه دوم امسال تا 100میلیون دلار ضرر داده است و برای ادامه حیات یا باید خیلی سریع تعدیل نیرو کند و یا به فروش قسمتی از کسب و کار خود اقدام کند.

Jack Dorsey که سال پیش به عنوان مدیر عامل توییتر انتخاب شد، تا کنون از انجام تغییرات اساسی و بزرگ در شرکتش امتناع کرده است. وی بیشتر تمرکز خود را به روی استخدام مدیران ارشد و هیات مدیره گذاشت، از پروزه های کوچک و کم تاثیر چشم پوشی کرد و به آرامی تغییراتی همچون “افزودن استیکر به عکس ها” به سرویس خود اضافه کرد.

مرتبط: خطرتبدیل شدن توییتر به یاهو در صورت فروخته نشدن

بزرگ ترین امید توییتر فعلا معامله با لیگ های ورزشی و شرکت های رسانه‌ای برای پخش زنده رویداد های زنده و افزایش تعداد بیننده ها و به مراتب افزایش نرخ تبلیغات است. 

پنج شنبه گذشته توییتر اعلام کرد که قراردادی با شرکت رسانه آنلاین BuzzFeed انجام داده است تا برای 8 نوامبر امسال، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پوشش دهد.

توییتر از طریق استراتژی های مختلف سعی می کند خود را مثل گذشته محکم نگه دارد اما حتی سرمایه گذاران این شرکت نیز تا حدودی نا‌امیدند. از 5 اکتبر تا کنون میزان سهام توییتر 33 درصد کاهش داشته که همین مسئله نیز خریداران بالقوه این شرکت را پشیمان می کند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا