تکنولوژی

هدف اپل از سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری در اوبر چین

اپل اوایل سال جاری با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری به روی Didi Chuxing ، شرکت عظیم سرویس حمل و نقل آنلاین چینی که به Uber  چین معروف است، همه را حیرت زده کرد. چند ماه قبل که اوبر در چنین در مقابل همین رقیب محلی شکست خورد و از بازار چین بیرون رفت هم حیرت ناظران از سرمایه‌گذاری اپل بیشتر شد.

مدیر عامل اپل، Tim Cook و دیگر مدیران ارشد اپل در رابطه با این سرمایه گذاری بزرگ اعلام کردند که هدف از انجام این معامله، شناخت بهتر بازار چین است که بی شک سرمایه هنگفتی را برای اپل محصوب می شود.

بر اساس گزارش The Information، اپل در حقیقت با انجام این معامله  وارد هیات مدیره شرکت Didi Chuxing شده است و نائب رئیس شرکت اپل ، Adrian Percia، به عنوان نماینده شرکت اپل در بین مدیران ارشد این شرکت چینی معرفی شده است.

وی به همراه دیگر سرمایه‌گذاران شرکت Didi Chuxing ، مانند شرکت های Tencent و Alibaba ، هیات مدیره سرمایه‌گذار این شرکت را تشکیل می دهند.

اما بر اساس گزارش Dan Primack ، یکی از مسئولین شرکت  Didi  ورود شرکت اپل به هیات مدیره Didi Chuxing را از همان ابتدا رد کرده است. البته شاید سرمایه‌گذاری اپل به روی Didi راهی برای آشتی قانون گزاران چینی که معمولا در مقابل تکنولوژی شرکت های خارجی حالت دفاعی به خود می گیرند،   ایجاد کند. 

از آنجاییکه اپل در حال طراحی خودروی بدون راننده است، خیلی از افراد حدس می زنند که این سرمایه‌گذاری ، علامت شراکت اپل با شرکت های تکنولوژیک برتر صنعت حمل و نقل مانند Didi در آینده نزدیک است.

 

مرتبط :‌

رقیب چینی اوبر ۷.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کرد

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا