تکنولوژی

اسنپ و TAP30 ارزان‌ترین وسیله برای رفتن به فرودگاه

یکی از دردسرهای مسافران هوایی که به فرودگاه (امام) می رسند گرفتن تاکسی است. هزینه تاکسی فرودگاه بسیار بالا و غیر معمول است و این البته فقط مختص فرودگاه امام نیست. در همه نقاط دنیا هزینه سفر از فرودگاه به مقصدی در داخل شهر بسیار گران است دلیل هم این است که فرودگاه‌ها یکی از نقاطی هستند که از نظر سفر مقررات‌ خود را دارند و شرکتهای تاکسیرانی باید بخشی از هزینه خود را به فرودگاه بپردازند. به همین دلیل مسافرکش‌ها و تاکسی های دیگر هم نمیتوانند در فرودگاه مسافر بگیرند. با آمدن اپلیکیشن‌های گرفتن تاکسی مانند Uber و Lyft که خودروهای شخصی را به مسافرکش‌ تبدیل می‌کرد باعث جدال تازه‌ای در این زمینه شد. بسیاری از فرودگاه‌ها هنوز هم به اوبر و لیفت اجازه سوارکردن مسافر نمی‌دهند اما هر دو شرکت گرفتن تاکسی با موبایل در حال مبارزه با این قوانین هستند ضمن اینکه در این بین طرفداری مسافران را با خود دارند. در حال حاضر ۱۰ فرودگاه از ۴۰ فرودگاه اصلی آمریکابه Uber و Lyft و دیگر شرکت‌های گرفتن تاکسی از طریق موبایل اجازه مسافرگیری از داخل فرودگاه را نمی‌دهند و البته در این میان راه‌حل‌های هم برای دور زدن این ممنوعیت‌ها وجود دارد. مثلا مسافران یاد گرفته‌اند به نزدیک‌ترین هتل یا ایستگاه در نزدیکی فرودگاه بروند و از آنجا تاکسی سفارش دهند. یا برچسب های اوبر و لیفت را از روی خودروهای خود برداشته‌اند و به مسافران هم می‌گویند که روی صندلی جلو سوار شوند که از اعتراض تاکسی‌های رسمی و ماموران فرودگاه در امان باشند. 

واقعیت این است مسافران از طریق این اپلیکیشن‌ها هزینه بسیار کمتری می‌پردازند و این موضوع در محبوبیت این ابزارها در فرودگاه‌ها بسیار موثر بوده است. 

 

TAp30 و اسنپ و فرودگاه 

هر چند هنوز زود است در مورد چالش‌های پیش روی سرویس‌های Peer to Peer در ایران مانند TAP30 و اسنپ که مردم در حال مزه کردن آن هستند صحبت کنیم اما قطعا فرودگاه یکی از آن‌ها خواهد بود. یکی از مزیت‌های اصلی گرفتن تاکسی از طریق دو سرویس اسنپ و تپ‌سی قیمت ارزان آن‌ها به نسبت سرویس‌های معمول است. 

هم اکنون هزینه تاکسی فرودگاه نرخ ثابتی است ولی بر اساس مدل ماشین تفاوت می‌کند. مثلا تاکسی سمند ۷۰ هزارتومان و تویوتا کمری ۷۵ هزارتومان، تاکسی ون ۸۰ هزارتومان و تاکسی با تویوتا RAV4 برابر با ۷۵ هزارتومان است. همه میدانند در هنگام گرفتن تپ‌سی یا اسنپ احتمال اینکه یک تویویتا RAV4 دنبال شما بیاید بسیار پایین است اما به هر حال پرداخت هزینه پایین‌تر هم برای بسیاری مهم است. 

 

محاسبه هزینه رفتن به فرودگاه از طریق اسنپ از وسط شهر ۵۱ هزارو ۵۰۰ تومان است. 

 

این مبلغ برای تپ‌سی مقداری هم پایین‌تر است ۴۸ هزارتومان 

البته این طبیعی است که هزینه رفتن به فرودگاه کمتر از برگشتن از فرودگاه است و  احتمالا با همین حدود ۵۰ هزارتومان می‌توان با آژانس یا دیگر خودروها هم به فرودگاه خودرو اختیار کرد. اما تعرفه بازگشت از فرودگاه همچنان که گفته شد بیش از ۷۵ هزارتومان است. اما در مورد تپ‌سی و اسنپ اما موضوع این است که قیمت برگشت آن‌ها با قیمت رفت‌شان تفاوتی ندارد چون هر دو شرکت بر اساس مسافت قیمت‌گذاری انجام می‌دهند. 

اما در جست و جو برای یافتن خودرو از هر دو سرویس با مبدا فرودگاه متوجه شدیم اسنپ تعداد کمی خودرو آماده اختیار کردن دارد اما تپ‌سی خودرویی را در مبدا فرودگاه ندارد یا احتمالا فعلا در این مکان خدمات نمی‌دهد. 

 

دردسرها در راهند؟

طبیعتا مبلغ کم هزینه بسیاری از مسافران را برای استفاده از سرویس هایی چون TAP30 و اسنپ ترغیب می‌کند و جسته و گریخته هم می شنویم که برخی مسافران دارند به این طریق هزینه سفر خود به فرودگاه یا از فرودگاه به داخل شهر را کاهش می‌دهند. اما موضوع این است که احتمالا با گسترش تعداد سرویسها در فرودگاه، شرکتهای تاکسیرانی فعال در آن که با کاهش درآمدشان مواجه می‌شوند ساکت نخواهند نشست و احتمالا شاهد چالش‌هایی در این زمینه خواهیم بود. اما راه حل چیست؟ 

در آمریکا هر دو سرویس Uber و Lyft مذاکراتی را با فرودگاه‌های مختلف برای اجازه استفاده از این سرویس در آنجا انجام داده‌اند. بسیاری از فرودگاه ها که تمایل مسافران به استفاده از این سرویس‌ها را دیده‌اند در جهت رضایت آن‌ها راضی شده‌اند در ازای دریافت هزینه‌ای از شرکتها اجازه مسافربری به آنها را بدهند. به نظر می رسد همین موضوع در مورد ایران هم می‌تواند صدق کند. تا پیش ازاینکه شاهد جدل و دعوا بین رانندگان و شرکتهای تاکسیرانی و فرودگاه باشیم شاید امتحان راه‌حل‌های عقلانی ضرری نداشته باشد. به هر حال تا همین جا که هنوز مترو به فرودگاه امام نرسیده  تپ‌سی و اسنپ ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل برای رفتن به فرودگاه هستند. 

 

مرتبط : 

چه امکاناتی  TAP30 و اسنپ را جذاب‌تر می‌کند؟

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫64 دیدگاه ها

  1. دیگه نمیتونید هر چقدر از مسافر میخوایید کرایه بگیرید؟
    نمیتونید سرشو تو کیسه کنید؟
    البته همین اه مردمه که گریبان شما رو گرفته و دارید بیکار میشید.
    شماها نه از ماشینتون کولر میگیرید نه ماشینتون به درد بخوره..
    مقابله با تکنولوژی==شکست

  2. خاک بر سر مسافر خارجی که به خاطر 15000 تومن سوار پراید بشه، بهترین وسیله برای فرودگاه تاکسی تویوتای فرودگاه است چون اونا هم راه بلد هستند و هم راننده حرفه ای هستند، درضمن کرایه اسنپ پلاس که تویوتا کمری هم داخلش هست از کمری فرودگاه گرانتر است،

  3. خاک بر سر مسافر خارجی که به خاطر 15000 تومن سوار پراید بشه، بهترین وسیله برای فرودگاه تاکسی تویوتای فرودگاه است چون اونا هم راه بلد هستند و هم راننده حرفه ای هستند، درضمن کرایه اسنپ پلاس که تویوتا کمری هم داخلش هست از کمری فرودگاه گرانتر است،

  4. بحث ینکه مسافر ضرر کنه یا راننده نیست. امثال شما همیشه با پیشرفت مخالف هستید چراکه با سنتی بودن هست که میتونید مسافر رو سرکیسه کنید. دیگه دوره چرخوندن مسافر تو خیابون گذشته که ازش پول بیشتر بگیرید. اگر اهل سرکیسه کردن مسافران رو نداری سوادتون رو بالا ببرید و متوجه میشید که اسنپ و…مزیتهاشون بسیار بالاست.

  5. شما تشريف ببريد اروپا .. پورشه كائن اولين تاكسي كه تو فرودگاه توجه شما رو جلب ميكنه ..

  6. سلام ببخشید این یک وسیله مافیایی هستش که داره تو تمام زمینه ها و کارها رواج پیدا میکنه امروز منه تاکسی ناراضی هستم مسافر خوشحال ولی یه روزی میرسه که مسافر هم ناراضی از این مافیا میشه چون صددرصد به کار اون مسافر هم رخنه کرده مانند فسفود مسکن که تو این کارها هم وارد شدن لعنت به این مافیای اسنپ و تپسی که روزانه هزاران نفرین به خانواده های اینا تعلق میگیره اه تاکسی یه روز گریبان زن و بچه اینا رو میگیره تاکسی که 20 ساعت تو نوبت مسافر مونده اونوقت یکی مثل اسنپ بیاد در عرض نیم ساعت سوار کنه بره ننگ به این جور ادما ننگ

  7. بعضی از روزها و بعضی از اوقات روز شاید اما اکثر مواقع این مسیری که گفتی بیشتر از پانزده هزار تومن نیست. من راننده اسنپ و تب سی ام.

  8. اسنپ كرايه رو گرون كرده، ضمنا پلاس حدود ميانگين ٩٠ ميگيره براي فرودگاه، ماشينهاشم لاكچرياش دنا هستند، ٧٥ ميدم از ميني سيتي با رافور ميام فرودگاه با ارامش. واسه ١٥ تومن اختلاف پرايد بگيرم خستگي سفر تو جونم بمونه تا خود فرودگاه ٢٠٠ جزو قران بخونم كه سالم برسم، فقط صد تومن به اعصابم فشار مياد، چه كاريه. اين تاكسي هاي فرودگاه يه تخته شون كمه، كي با ماشين شاسي بلند مسافر كشي ميكنه اونم واسه چندرغاز، تو اروپاشم نديديم همچين چيزي. لابد مفتي دادن بهشون.

  9. تبسي ك من واسه فرودگاه گرفتم چون دفعه اولم بود اشتباهي كنسل كردم ورانندا جلو در بود وخيلي با بي ادبي رفتار كرد و ميگفت بايد خسارت كنسلي بديم
    رفتار بعضي از راننده ها خيلي بد

  10. سالهاست که میبینیم راننده های آژانس نان به نرخ روز میخورند و تاکسی ها خدای نکرده در زمانهای بحرانی مثل باران و برف که صف جمعیت مسافر هست داد میزنند دربست و پول خون پدرشان را از ملت طلب میکنند.اینها قطعا زمانیکه تهران زلزله بیاید حاضرن دست همشهری خودشونم ببرند برای در اوردن طلا از دستش در ان اشفته بازار…مثل بم! باید این سیستمها بیاید تا عده ای زیاد حرام خور و دزد سر گردنه که برای گرفتن مسافر دربستی از همدیگه دست به چاقو هم میشوند ادم شوند.

  11. این سرویس ها بر اساس ساعت ترافیک قیمتشان فرق دارد..آن مسیر شما را در حالت عادی 15 تومن بیشتر نمیگیرن.

  12. اسنپ هم گرونه
    از اوین تا انتهای همت غرب 25 تومن هست اسنپ گرفت 23
    2تومن که دیگه چیزی نیست که انقدر تبلیغ بشه براش
    اسنپ اسنپ
    قیمتاش مثل آژانس و تاکسیه

  13. خدمت دوستاني كه مشغول فعاليت در اين دو شركت هستند عرض ميكنم كه ، درامدي كه شما داريد كسب ميكنيد دقيقا شما داريد اتوموبيلتون رو خورد خورد ميفروشين، شما اگر حدود ١٥٠ هزار تومن در يك روز كار كنيد، طبيعتاً بايد حدود ٣٠٠ تا ٤٠٠ كيلومتر( منهاي ساعاتي كه در ترافيك هستيد) مسافت طي كنيد
    رقم استهلاك و افت قيمت خودرو هزينه هاي سرويس و تعمير و نگهداري و بعلاوه ماليات بر مشاغل( كه هنگام نقل و انتقال) از شما ميگيرن) رو محاسبه كنيد، شما در واقع داريد حقوق يك كارگر رو دريافت ميكنيد و سرمايه و خودرو شما در خدمت متوليان اين شركت ها كه به وسيله رانت و رابطه و لابي جيب دوختن گذاشتيد، و علاوه بر اون قشر زحمتكش راننده تاكسي رو بيچاره كرديد، واقعا اسنپ و تپسي وسيله اي هست براي بريدن نون راننده تاكسي زحمتكش و ريختن تو حلقوم يه عده آدم خونخوار

  14. سلام. من راننده اسنپ هستم. امروز یه سرویس از فرودگاه داشتم. زمانی که هواپیما توقف کرد. شما میتوانید از همانجا درخواست تاکسی بکنید و تا زمانیکه از ترمینال ۲ بیرون بیایید. اسنپ شما هم رسیده.

  15. کد اولین سفر رایگان برای مخاطبین سایت خوب آی تی ایران
    PNN3A8
    مهلت استفاده فقط تا 22 بهمن 1395

  16. حالا یه نکته جالب اینه که اگر شما از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد مثلاً ترمینال ۱ یا ۲ بخواید اسنپ بگیرید میگه امکان محاسبه قیمت در این منطقه را نداریم در حالیکه تپسی در اونجا سرویس میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا