تکنولوژی

مخفیانه کار کردن ویراستار TheVerge در اپل

کریس زیگلر، ویراستار و معاون سردبیر وب‌سایت Theverge بدون آنکه کارفرمایش را باخبر کند در شرکت اپل مشغول به کار بوده است.

به گزارش وب‌سایت Mashable، آن‌طور که مشخص شده، زیگلر فعالیتش در شرکت اپل را از جولای 2016 آغاز کرده است. این در حالی است که به گفته نیلی پتال سردبیر Theverge، او هیچ خبری به کارفرمای خود نداده و همچنان بعد از استخدام در اپل هم در این وب‌سایت فعالیت می‌کرده است. پاتل گفته به محض اطلاع مسئولان این وب‌سایت از دو شغله شدن زیگلر، تحقیقات در خصوص امکان پشتیبانی زیگلر از کارفرمای جدیدش یعنی اپل شروع شده است. Vox Media شرکت مادر Theverge هم با اطلاع از دو شغله شدن زیگلر، او را اخراج کرده است.

پاتل در بیانیه‌ای اعلام کرده تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد شروع به کار مخفیانه زیگلر در شرکت اپل هیچ تاثیری در نوشتن مطالب توسط او به نفع یا به ضرر اپل نداشته است. در این تحقیقات، بررسی مجدد مطالب نوشته شده توسط زیگلر، پرس و جو از همکاران او، بررسی ایمیل‌ها، مکالمات انجام شده در اسلک و حتی کنترل تاریخچه استفاده از سرویس‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است. این رسانه پیش از این هم از سمت مردم مشکوک به حمایت جانبدارانه از اپل بوده است و حالا با این اتفاق شک‌ها بیش از پیش شده است.

سخنگوی VOX Media هم با تایید اشتغال کریس در اپل تاکید کرده او دیگر در لیست کارکنان Theverge یا VOX Media قرار ندارد. اپل و زیگلر هنوز هیچ عکس‌العملی نسبت به انتشار این خبر نداشته‌اند. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا