تکنولوژی

حراج فیلم‌های سینمایی در آیتونز اپل

شرکت اپل به مناسبت دهمین سال عرضه فیلم‌های بلند از طریق نرم‌افزار آیتونز، امروز مجموعه 10 فیلم را به‌طور یکجا با قیمت 10 دلار به کاربران پیشنهاد داده است. 

به گزارش وب‌سایت Theverge، فیلم‌های سینمایی در حدود ده‌سال پیش برای اولین بار به سرویس آیتونز اپل اضافه شدند. برای گرامیداشت این رویداد، اپل عنوان‌هایی از استودیو‌های فیلم‌سازی مثل Warner Bros، Universal، Paramount، Lionsgate و سونی پیکچرز را به صورت مجموعه‌های 10 تایی با قیمت 9.99 دلار به کاربران آمریکایی آیتونز پیشنهاد داده است. این عناوین در ژانرهای مختلفی عرضه شده‌اند. فیلم‌های وارنر بروس از عنوان‌هایی مثل Pacific Rim، Magic Mike و The Hangover تشکیل شده‌اند. در لیست فیلم‌های Lionsgate هم عنوان‌هایی مثل Twilight، No Country for Old Men و Hunger Games به چشم می‌خورد. 

استیوجابز در رویدادی ویژه در سال 2006 میلادی یعنی یک‌سال پیش از رونمایی اولین آیفون، از اضافه شدن فیلم‌های سینمایی بلند به سرویس آیتونز خبر داد. این شرکت کار خود را با اضافه کردن 75 فیلم از استودیوهای فیلم‌سازی دیزنی با کیفیتی در حد دی‌وی‌دی شروع کرد. تا ژانویه 2010 میلادی، فیلم‌های سینمایی 1.3 میلیون‌بار از طریق آیتونز دانلود شدند. در حال حاضر بنابر اعلام وب‌سایت اپل، 85 هزار فیلم از طریق آیتونز پیش روی کاربران قرار گرفته است. 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا