تکنولوژی

بهترین زمان برای انتشار مطالب در فیس‌بوک

وب‌سایت‌های مختلف نظیر Forbes، FastCompany، ShortStack و HubSpot تاکنون مطالب مختلفی را در تشریح بهترین زمان برای انتشار پست‌های جدید در فیس‌بوک منتشر کرده‌اند. علاوه بر این، بسیاری از منابع ادعا می‌کنند بازه زمانی مشخصی را که انتشار پست در آن بهترین بازخورد را در شبکه‌های اجتماعی به همراه خواهد داشت پیش رویتان قرار می‌دهند. وب‌سایت TechCrunch با بررسی بازخورد انتشار پست‌‌های جدید در فیس‌بوک به این نتیجه رسیده که نمی‌توان زمان واحدی را به عنوان بهترین ساعت برای انتشار پست در فیس‌بوک، برای تمامی ناشران درنظر گرفت. با تحلیل بازخوردهای بدست آمده در فاصله زمانی تا سه ساعت پس از انتشار پست‌ها و البته با درنظر گرفتن اطلاعاتی که در طول یک‌سال مطالعه بدست آمده، اطمینان حاصل شده که عوامل جانبی روی نتایج این بررسی تاثیرگذار نبوده‌اند. 

پیش از هرچیز، مقایسه بازخورد مطالب ناشران برتر در سطح ملی و بین‌المللی در آمریکای جنوبی، فرانسه و بریتانیا نشان می‌دهد تنوع زیادی در ترافیک ایجادشده روی پروفایل هر ناشر وجود دارد. به‌عنوان مثال، ناشران محتویات فیس‌بوکی در آمریکای جنوبی بهترین بازخورد را با انتشار مطالب در بازه زمانی 11 صبح تا 4 بعدازظهر دریافت کرده‌اند و در مابقی ساعت‌ها عملکرد ضعیفی داشته‌اند. ناشران فرانسوی و بریتانیایی در طول روز نتایج بهتری داشته‌اند. با وجود این، ناشران این دو منطقه جغرافیایی هم بازخورد حداکثری را در زمان‌های متفاوتی تجربه کرده‌اند. 

با این تفاسیر، مشخص است که نمی‌توان زمان واحدی را برای تمامی ناشران حتی در صورتی که مطالب خود را در دسته‌ای واحد منتشر می‌کنند درنظر گرفت. زمان بهینه انتشار مطالب، تا حد زیادی به موقعیت مکانی مخاطبان بستگی دارد. یکی از دلایل این امر، رفتار و زندگی‌های روزمره افراد در کشورها و فرهنگ‌های مختلف است که در نهایت روی الگوهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی اثر می‌گذارد. 

با این تفاسیر، این پرسش به‌وجود می آید که آیا می‌توان زمان مناسب برای انتشار مطالب را برای هر کشور به‌طور مستقل تعریف کرد؟ TechCrunch با بررسی اطلاعات در میان 10 ناشر برتر در حوزه خبرهای عمومی و اخبار ورزشی در کشور فرانسه، به نتایج جالبی رسیده است. بر این مبنا، همه ناشران تا پیش از ساعت 10 صبح نتایج یکسانی را تجربه کرده‌اند. با وجود این، نمودار استقبال مخاطبان با گذشت زمان تغییر کرده است. در ساعت‌های اولیه بعدازظهر، ناشران فعال در حوزه خبرهای عمومی شاهد افزایش قابل توجه بازدید مخاطبان بودند اما ناشران خبرهای ورزشی چنین روندی را تجربه نکردند. روی هم رفته، ترافیک دریافتی ناشران اخبار ورزشی پایداری بیشتری داشته و در نمودار آن ماکزیمم و می‌نیمم کم‌تری دیده می‌شود. حتی در خصوص فعالیت ناشرانی که در ابعاد برابر در حوزه‌های یکسانی فعالیت می‌کنند نیز بسته به موضوع محتویات منتشر شده شاهد رفتار متفاوت مخاطبین بودیم. 

با این تفاسیر، با استفاده از نتایج بررسی‌های اینچنینی می‌توان زمان بهینه برای انتشار مطالب با موضوعی خاص، در دسته‌بندی خاص و البته در نواحی جغرافیایی مختلف را تا حدود زیادی پیش‌بینی کرد. همین امر باعث شده اکثر ناشران فعال در شبکه‌های اجتماعی، منابع ویژه‌ای را در قالب سازماندهی تیم‌های کاری و یا حتی به خدمت گرفتن محققان، به بهینه‌سازی عملکردشان اختصاص دهند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا