تکنولوژی

740 میلیون دلار ضرر برای فراخوان نوت 7

مشکل انفجار گوشی‌های گلکسی نوت 7 در هنگام شارژ و به دنبال آن اجرای برنامه فراخوان این محصول به اعتبار سامسونگ لطمه وارد کرده و البته خسارت‌های مالی را هم برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فون‌آرنا، Hwang Ming-sung تحلیلگر Samsung Securities معتقد است فراخوان گلکسی نوت 7 در ابتدای امر هزینه 108.5 میلیون دلاری برای سامسونگ به دنبال خواهد داشت. این مبلغ، هزینه‌ای است که سامسونگ باید برای اجرای برنامه فراخوان و جایگزینی فبلت‌های گلکسی نوت 7 (که در حال حاضر به دستان خریداران و خرده‌فروشان رسیده‌ است) بپردازد. با وجود این، درنظر داشته باشید که اکثر نوت 7های تولیدی سامسونگ در ماه سپتامبر، در برنامه جایگزینی فبلت‌های معیوب این شرکت استفاده خواهند شد. این مسئله به آن معنا است که فروش گلکسی نوت 7 کمتر از مقدار پیش‌بینی شده توسط سامسونگ خواهد بود. با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد سامسونگ در سه‌ماه سوم سال 2016 میلادی، به جای فروش 6 میلیون نوت 7 تنها 3 میلیون دستگاه از این محصول را به‌فروش خواهد رساند.

با توجه به فرایند تولید دستگاه‌های جایگزین و همچنین کاهش میزان فروش، سود عملیاتی سامسونگ در حدود 360 میلیون دلار کاهش خواهد یافت. علاوه بر این، در سه‌ماهه چهارم سال 2016 میلادی برنامه فراخوان هم در حدود 270 میلیون دلار برای سامسونگ هزینه خواهد داشت. با این تفاسیر، بنابر پیش‌بینی تحلیلگر Samsung Securities، سود عملیاتی سامسونگ ممکن است تا پایان سال جاری میلادی در مجموع تا 740 میلیون دلار کاهش یابد.

با وجود این، به گفته Hwang برنامه فراخوان اگرچه در کوتاه‌مدت تاثیرات منفی روی سامسونگ خواهد داشت اما مطمئنا تصمیمی هوشمندانه از سوی این شرکت خواهد بود که به اعتماد بیشتر مشتریان و سرمایه‌گذاران به این برند منجر می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا