تکنولوژی

عینک هوشمند از VSP را ببینید

آخرین باری که شرکتی تلاش کرد از تکنولوژی های پوشیدنی به روی عینک استفاده کند(مانند Google Glass) محصول ساخته شده با استقبال مردم روبرو نشد. حالا پروژه جدید عینک Level قصد دارد با دید مثبت، شانس خود را در بازار امتحان کند. VSP Global با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی(USC) قرار است باهم این محصول را به مرحله تولید برسانند. این وسیله برای افرادی که قبلا از FitBit و Apple Watch استفاده کرده اند، به دلیل شباهت در کاربرد می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.

این اولین بار نیست که شرکت VSP محصولی مرتبط با حیطه تکنولوژی تولید می کند، این شرکت قبلا سابقه همکاری با گوگل در ساخت گوگل گلاس را در پرونده خود دارد اما این بار خود نقش اول را ایفا می کند. تکنولوژی استفاده شده در این محصول به صورت کاملا نامرئی تعبیه شده است به طوری که با عینک های معمولی تفاوت زیادی حس نمی‌شود. تجربه گوگل گلاس به کارVSP  آمد و آنها کاربردی بودن محصول را در اولویت طراحی خود قرار دادند.

در نمونه اولیه ساخته شده این محصول، از طریق اپلیکیشن مخصوص گوشی های هوشمند می توان فعالیت های فرد صاحب عینک را دنبال کرد. لسلی مولر یکی از موسسان VSP، اعلام کرده است: “ما برای ساختLevel  می‌بایست کل ایده طراحی و شیوه تولید محصول را بازبینی دوباره می‌کردیم. به همین منظور برای ساخت این عینک طراحان ما با مهندسان بیومدیکال مشورت و همکاری داشته‌اند، همچنین از سازندگان عینک های سنتی نیز در تهیه این محصول مشورت خواسته شد زیرا که ما قصد داشتیم محصولی ارائه کنیم که هم از لحاظ تکنولوژی در سطح پیشرفته باشد و هم ساده، زیبا و کاربردی باشد.

البته در حال حاضر این شرکت برنامه خاصی برای معرفی Level به بازار برای مصرف عموم اعلام نکرده است اما اطلاعات تحقیقاتی در مورد Level، در سال 2017 منتشر خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا