تکنولوژی

راه‌اندازی پلت فرم اختصاصی گیم توسط فیس‌بوک

شرکت فیس‌بوک روز گذشته پلتفرم گیمینگ جدیدی را با تمرکز روی اکوسیستم رایانه‌های شخصی به مرحله بهره‌برداری رساند. 

به گزارش وب‌سایت Engadget، به‌نظر می‌رسد دغدغه‌های فیس‌بوک برای حضور در حوزه بازی‌های ویدئویی، به سرمایه گذاری روی هدست واقعیت مجازی Oculus محدود نخواهد بود. بر این مبنا، راه‌اندازی پلتفرم جدیدی که به‌طور ویژه به استفاده از موتور گرافیکی Unity وابسته است در دستورکار این شرکت قرار گرفته است. نسخه اول این پلتفرم، با تمرکز بیشتر روی جذب توسعه‌دهندگان کلید خواهد خورد اما بنابر اعلام مسئولان این شرکت، نتیجه کار تاثیرات مستقیمی هم روی اجرای بازی‌های ویدئویی در شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک خواهد داشت. 

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک از این فرایند جدید به عنوان قابلیتی ادغام شده در موتور گرافیکی Unity یاد می‌کند. فرایندی که به استودیوهای بازی‌سازی امکان انتشار آسان و بدون نیاز به تغییر گسترده برنامه‌نویسی عناوین، به‌منظور عرضه در شبکه‌های اجتماعی و البته پلتفرم گیمینگ ویژه رایانه‌های شخصی فیس‌بوک را خواهد داد.

Elliot Solomon مدیر ارشد توسعه تجارت Unity در این خصوص می‌گوید: ” ادغام ابزارهایی که دسترسی آسان و بی‌دغدغه به شبکه فیس‌بوک را فراهم می‌کنند یکی از نکات کلیدی است که در این پروژه منظور شده است”.

درنظر داشته باشید که Unity موتور گرافیکی محبوب و البته رایگانی است که توسط تعداد بی‌شماری از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی استفاده می‌شود. از جمله عناوین مطرحی که با بهره‌گیری از این موتور گرافیکی به مرحله تولید رسیده‌اند می‌توان به Firewatch، Kerbal Space Program، Ori و Blind Forest اشاره کرد. از منظر تئوری، امکان تبدیل آسان این عناوین به‌منظور عرضه آن‌ها در قالب پلتفرم مورد نظر فیس‌بوک وجود خواهد داشت. از طرف دیگر، فیس‌بوک نیازمند یافتن راهکاری برای فروش بازی‌های ویدئویی سازگار با هدست واقعیت مجازی خود خواهد بود و در این راه، این پلتفرم جدید می‌تواند موثر و کاربردی باشد. 

بنابر اعلام مسئولان فیس‌بوک، این شرکت در سال گذشته میلادی بیش از 2.5 میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی تحت وب پرداخت کرده است. در حال حاضر چیزی بیش از 650 میلیون گیمر در سراسر جهان از سرویس‌های بازی این شرکت استفاده می‌کنند. 

فیس‌بوک در حال حاضر آزمایش اولیه و البته محدود این پلتفرم را در دستورکار قرار داده است اما مسئولان این شرکت وعده داده‌اند تا به زودی دسترسی به جدیدترین نسخه پلتفرم توسعه‌ داده‌شده و ابزارهای جانبی آن مهیا شود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا