تکنولوژی

کیفیت عکس‌های آی‌فون را افزایش دهید

بر اساس گزارش وب‌سایت iphoneInCanada، تعداد عکس‌هایی که کاربران آیفون با دستگاه‌ خود می‌گیرند 65 درصد بیشتر از تصاویری است که توسط دوربین دستگاه‌های اندرویدی به ثبت می‌رسد. کیفیت خوب دوربین آیفون بسیاری از کاربران را از به همراه داشتن دوربین‌های عکس‌برداری مستقل نیز بی‌نیاز کرده است. با این وجود، بهره‌گیری از نرم‌افزارهای ویژه بهینه‌ساز تنظیمات و عملکرد دوربین، همچنان این امکان را فراهم خواهد کرد تا فاصله میان سطح کیفیت دوربین آیفون و دوربین‌های دیجیتال موجود در بازار را به حداقل برسانید. با استفاده از این راهکارهای نرم‌افزاری، نتایج بهتری را در خروجی دوربین گوشی خود خواهید داشت و طبیعتا زمان کم‌تری را هم صرف ویرایش تصاویر خواهید کرد.

 

Manual

حتما شما هم تجربه به ثبت رساندن عکس‌هایی را داشته‌اید که پس از قرارگرفتن در خروجی، شما را با حسرت عدم پیاده‌سازی تنظیمات صحیح در نورپردازی، رنگ‌بندی و یا حتی میزان سایه‌ تصاویر روبرو ساخته‌اند. در این موارد حتی ویرایش تصاویر نیز نمی‌تواند آنچنان که باید و شاید مشکل عدم به‌کارگیری تنظیمات صحیح را جبران کند.

با این تفاسیر بدنیست نرم‌افزار Manual را برای یک‌بار هم که شده امتحان کنید. این نرم‌افزار امکان مشاهده آنی اعمال تغییرات روی میزان نوردهی، فوکوس و فلش را برای هر عکس به‌طور مستقل فراهم کرده و با استفاده از آن می‌توانید میزان رنگ و سرعت شاتر را نیز کنترل کنید. این نرم‌افزار با قیمت 1.99 دلار در اپ‌استور اپل قرار گرفته است.

 

Horizon Camera

این احتمال وجود دارد که کاربران آیفون (و به‌طور کلی گوشی‌های هوشمند)، به اشتباه فیلم‌برداری را بدون چرخاندن گوشی آغاز کنند. این در حالی است که در دست گرفتن گوشی به همان‌ حالتی که از آن به‌طور معمول استفاده می‌کنیم، مطمئنا نتیجه مناسبی را در فیلم‌برداری پیش روی کاربران قرار نمی‌دهد. با استفاده از نرم‌افزار Horizon Camera  دغدغه‌ای برای چرخاندن گوشی در هنگام فیلم‌برداری نخواهید داشت و گوشی حتی در حالت معمولی نیز فیلم‌برداری را به صورت لندسکیپ انجام خواهد داد. این نرم‌افزار به‌طور رایگان در اپ‌استور اپل قرار گرفته است.

 

NightCap Pro

عکس‌برداری در شب و یا محیط‌هایی با نور کم، بدون استفاده از ابزارهای مناسب امری دشوار و در برخی موارد غیرممکن خواهد بود. نرم‌افزار NightCap Pro این امکان را فراهم خواهد کرد که در نور کم، عکس‌هایی شفاف‌تر و روشن‌تر بگیرید. این نرم‌افزار از تکنولوژی جدیدی به نام Aidie (سیستم تنظیم میزان نور و ISO بر پایه هوش مصنوعی) بهره‌مند شده که کاربر را از ایجاد صاف‌ترین و روشن‌ترین تصاویر در محیط‌هایی با نور محدود مطمئن می‌سازد. این نرم‌افزار با قیمت 1.99 دلار در اپ‌استور اپل قرار گرفته است.

 

Cortex Camera

Cortex Camera نیز از جمله نرم‌افزارهایی است که به عکس‌برداری بهتر در محیط‌هایی با نور کم کمک می‌کند. این نرم‌افزار بدون ایجاد تغییرات وسیع در عکس (نظیر آنچه در عکس‌برداری با فلش و یا با به‌کارگیری ابزارهای افزایش نور شاهد هستیم) سایه‌های موجود در تصویر را پر‌رنگ‌تر کرده و قسمت‌های تیره و تار عکس را روشن‌تر خواهد کرد. این عملیات به صورتی انجام می‌شود که ظاهر عکس، غیرطبیعی نشود. این اپلیکیشن با قیمت 2.99 دلار از طریق اپ‌استور عرضه شده است. 

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا