تکنولوژی

رده‌بندی شهرهای آمریکایی از نظر دستمزد تکنولوژی

افراد فعال در حوزه تکنولوژی همواره به فعالیت در شهرهایی اشتیاق دارند که دستمزد پرداختی در این مناطق، در سطح بالایی قرار دارد . این در حالی است که هزینه‌ زندگی در این شهرها ممکن است بخش قابل توجهی از درآمد نیروهای کاری فعال در این شهرها را به خود اختصاص دهد. 

با این تفاسیر، وب‌سایت Indeed.com در بررسی جدید خود، دستمزد تعدیل شده افراد فعال در حوزه تکنولوژی را در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا منتشر کرده است. دستمزد تعدیل شده در واقع دریافتی نیروهای کاری را با درنظر گرفتن هزینه‌های زندگی در آن شهر، به تصویر می‌کشد. در این بررسی، میانگین دستمزد دریافتی افرادی که در حوزه‌های مختلف تکنولوژی نظیر مهندسی نرم‌افزار، توسعه نرم‌افزارهای ویژه دستگاه‌های همراه و امنیت آی‌تی مشغول به‌کار هستند درنظر گرفته شده است. 

با این تفاسیر، در صورتی که به عنوان مثال هزینه زندگی در شهری خاص 20 درصد بیشتر از میانگین هزینه زندگی در  شهرهای آمریکا باشد، این مقدار اضافه (در اینجا 20 درصد) از دستمزد کارکنان حوزه تکنولوژی در آن شهر کم شده تا دستمزد تعدیل شده به دست آید. 

در صدر این لیست، ایالت آستین تگزاس قرار دارد که مرکز جدیدی برای فعالیت شرکت‌های حوزه تکنولوژی به حساب می‌آید و هزینه زندگی نیز در آن در سطح معقولی قرار دارد. دستمزد تعدیل شده سالیانه در این شهر، 95247 دلار اعلام شده است. سن‌فرانسیسکو، بزرگ‌ترین کلان‌شهر سیلیکون‌ولی با دستمزد تعدیل نشده 113497 دلار در رده سوم قرار گرفته است. این در حالی است که پس از تعدیل، دستمزد سالیانه در این شهر به 90457 دلار کاهش یافته است. 

نیویورک نیز متوسط دستمزد سالیانه 109765 دلار را پیش روی نیروهای کاری حوزه تکنولوژی قرار می‌دهد اما با توجه به هزینه بالای زندگی در این شهر، پس از تعدیل دستمزدها شاهد ثبت رقم 85287 دلار و قرارگرفتن نیویورک در مکان نهم بیشترین دستمزد پرداختی در شهرهای آمریکایی هستیم. 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا