تکنولوژی

مکالمات تلفنی ایران با ترکیه سه برابر شد

به دنبال حوادث اخیر ترکیه ، مکالمات تلفنی ایرانیان با این کشور سه برابر افزایش یافت.

معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با تاثیر حوادث اخیر ترکیه در تامین پهنای باند ایران اظهار کرد: اتفاقات اخیر هیچ تاثیری در کیفیت اینترنت کشور برجای نگذاشته است.

اسماعیل رادکانی همچنین متذکر شد: از ظرفیت پهنای باند ایران تنها ۲۰ درصد آن از طریق کشور ترکیه تامین می‌شود و طی این مدت نیز در تامین این ظرفیت مشکل خاصی ایجاد نشده است.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت در عین حال به در نظر گرفتن ظرفیتی اضافه در تامین پهنای باند اینترنت اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن این ظرفیت نه تنها در خصوص مسیر ترکیه، بلکه در هر مسیر دیگری که با مشکل مواجه شویم این امکان وجود دارد که ظرفیت مذکور را جایگزین کنیم.

رادکانی حجم ظرفیت اضافه پهنای باند را حدود ۲۵ درصد از ظرفیت پهنای باند کشور دانست و در پاسخ به این سوال که طی ماه‌های اخیر ترکیه به واسطه تنش‌هایی که در این کشور وجود داشته دائما با مشکلاتی در تامین پهنای باند ایران مواجه بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه شرایط این کشور به مراتب بهتر از قبل شده و مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

وی در پایان یادآور شد: اکنون ارتباطات میان دو کشور و همچنین تامین پهنای باند در حالت نرمال و معمول قرار دارد و همان‌طور که اشاره شد میزان مکالمات ایرانیان با ترکیه نسبت به مدت مشابه هفته قبل افزایشی سه برابری را نشان می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا