تکنولوژی

4ترابایت هارد SSD به قیمت 1500 دلار!

سرعت پیشرفت حافظه‌ها شاید از سایر تکنولوژی‌ها سریع‌تر بود. به شدت قیمت حافظه‌ها ارزان شد و ظرفیت آنها بالا رفت. کم کم با پیشرفت تکنولوژی، نیاز به سرعت در این قطعه با افزایش روبه‌رو شد و کارخانه‌های بزرگ تصمیم گرفتند تا این حافظه‌ها را با تکنولوژی‌های جدیدی تولید کنند که سرعت انتقال آنها بسیار بالاتر باشد. این حافظه‌های جدید که SSD نام دارند مدتی است که در لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شوند و معمولا سیستم‌عامل را بر روی آن نصب می‌کنند تا بتواند به فایل‌های مورد نیاز خود به‌سرعت دسترسی پیدا کند.

این حافظه‌های جدید که تا مدتی پیش معمولا در حد 60 تا 500 گیگابایت به فروش می‌رسیدند حالا با ابتکار سامسونگ به 4 ترابایت هم رسیده‌اند. 4 ترابایت یا 4 هزار و 96 گیگابایت حافظه‌ای است که تقریبا برای هرکاری کافی است. البته همه چیز به نظر خوب می‌رسد تا زمانی که وارد بحث قیمت نشویم! این هارد سامسونگ 1499 دلار قیمت دارد که هزینه‌ی سنگینی برای حافظه است.

قیمت 1499 دلار برای 4096 گیگابایت یعنی برای هر گیگابایت سامسونگ از شما 0.36 دلار یا حدود 1200 تومان می‌گیرد. سامسونگ امیدوار است کسانی که ویدئوهای 4K ویرایش می‌کنند و یا گیمرهایی که بازی‌های سنگین و زیادی دارند از این حافظه استقبال کنند. سرعت انتقال اطلاعات در این حافظه 540 مگابایت در ثانیه است که عدد قابل توجهی است. شاید 4 ترابایت به نظر خیلی زیاد باشد اما سامسونگ پیش از این یک هارد SSD را با 15.36 ترابایت هم ساخته است که در واقع بیشترین ظرفیت هارد SSD در دنیا است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا