تکنولوژی

توییتر مدیرعامل توییتر هک شد

در هفته گذشته اتفاقات عجیبی برای امنیت شبکه‌های اجتماعی افتاد که بیشتر آنها هم کا یک گروه به نام OurMine بود. در ابتدا این هنرنمایی با مارک زاکربرگ(مدیرعامل فیسبوک) شروع شد که کنترل حساب‌های توییتر، لینکداین و پینترست خود را از دست داد. پس از او هم اتفاق مشابه برای اکانت کورای ساندار پیچای(مدیرعامل گوگل) افتاد. پس از همه اینها اما نوبت به مدیرعامل توییتر رسید تا اکانت توییتر خود را از دست بدهد. گروه OurMine توانستند حساب توییتر جک دورسی را هک کنند و یک پست از طرف او در توییتر منتشر کنند.

نکته جالب توجه این است که تمام این نفوذها توسط همین گروه انجام شده است و آنها حتی شبکه‌های اجتماعی Daniel Ek(مدیرعامل اسپاتیفای)، را هم تحت کنترل گرفتند. اما اکانت توییتر جک دورسی شنبه ساعت 2 و 50 دقیقه صبح هک شد. و پیغامی که در بالا می‌بینید در صفحه او منتشر شد. همچنین یک موزیک هم به این پست اضافه شده بود که آن را هم برای شما پیدا کرده‌ایم.

البته این هم گفتنی است که این پست به سرعت پاک شد و حدوداً پس از 45 دقیقا جک دورسی کنترل حساب خود را به دست گرفت. اما خب از آنجایی که معمولا افراد یک پسورد را برای چند حساب استفاده می‌کنند او ناچار به تغییر تمام کلمات عبور خود شده است. جدای از بحث فنی، این موضوع یک امتیاز منفی بسیار بزرگ برای توییتر و مدیرعامل این شبکه اجتماعی محبوب حساب می‌شود. برای امنیت بیشتر شما هم همیشه از ورود دو مرحله‌ای استفاده کنید و همچنین هرگز رمز تکراری یا قدیمی خود را دوباره قرار ندهید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا