تکنولوژی

نوت 7 پرچمدار جدید سامسونگ خواهد بود

شرکت سامسونگ در بیانیه رسمی خود از عدم عرضه پرچمدار جدید با عنوان نوت 6 خبر داده که دلیلی ساده‌ای یعنی هماهنگی بیشتر میان عناوین فبلت‌های تولیدی این شرکت با گوشی‌های هوشمند عرضه شده در قالب برند گلکسی اس در پشت آن نهفته است. 

به گزارش وب‌سایت Neurogadget، نوت 7 از طراحی مشابه با برادر کوچک‌تر خود یعنی گلگسی S7 بهره‌مند خواهد شد. این سیاست، به معنای بهره‌گیری از لبه‌های خمیده در صفحه‌نمایش فبلت جدید سامسونگ است که در مقابل طراحی تختی قرار می‌گیرد که تا پیش از این در فبلت‌های این شرکت مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این وجود، نوت 7 ابعاد به مراتب بزرگ‌تری در مقایسه با S7 و یا S7 Edge خواهد داشت و به قلم ویژه شرکت سامسونگ یعنی S Pen تجهیز خواهد شد.

علاوه بر این، نوت 7 احتمالا نسل جدیدی از ابزارهای بیومتریک را به کار خواهد بست که از آن با عنوان اسکنر عنبیه چشم یاد می‌شود. در صورتی که سامسونگ موفق به ادغام این تکنولوژی در پرچمدار جدید خود شود، کاربران قادر خواهند بود قفل نوت 7 را با چشمان خود بازکنند. 

مرتبط : نوت ۷ با چشمک باز می‌شود

اسکنر چشمی برای اولین بار روی لومیا 960 مایکروسافت مورد آزمایش قرار گرفت و پس از آن تیم طراحی ZTE Axon 7  قصد داشت این تکنولوژی را در محصول چینی‌ها به‌کار ببندد. با این وجود، هر دو گروه از متخصصان شرکت‌های یادشده عنوان کردند تکنولوژی موجود در گوشی‌های هوشمند، فاقد سازگاری کامل با راهکارهای عملی اسکن چشم است. با این اوصاف، به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز مجبور به رویارویی با چالشی مشابه در پیاده‌سازی این راهکار خواهد بود. از سوی دیگر، مطمئنا سامسونگ قصد ندارد قابلیت بلااستفاده دیگری نظیر پیمایش هوشمند در گلکسی S5 را در پرچمدار جدید خود به‌کار ببندد. 

 

در مورد «گلکسی نوت ۷» این مطلب را هم بخوانید : 

نمایش کد احتمالی گلکسی نوت ۷ در وبسایت سامسونگ

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا