تکنولوژی

به‌روزرسانی بسته نرم‌افزاری آفیس در اندروید

شرکت مایکروسافت به‌روزرسانی جدیدی را برای بسته‌ نرم‌افزار آفیس ویژه سیستم‌عامل اندروید عرضه کرده است. 

به گزارش و‌ب‌سایت Androidpolice، کاربردی‌ترین قابلیت در این به‌روزرسانی جدید، امکان اضافه کردن میان‌برهای فایل‌های آفیس به هوم‌اسکرین گوشی هوشمند کاربر است. به‌منظور اضافه کردن میان‌بر این فایل‌ها کافی است با نگه‌داشتن انگشت روی عنوان فایل، گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این قابلیت در نرم‌افزارهای اکسل و پاورپوینت از مجموعه آفیس سوئیت نیز قابل استفاده خواهد بود. 

از جمله قابلیت‌های دیگری که در پرتو این به‌روزرسانی در اختیار کاربران قرار گرفته، فراهم شدن امکان بازکردن فایل‌های متنی با پسوند txt است. با این وجود، همچنان امکان ذخیره (پس از ویرایش) این فایل‌ها وجود ندارد و در صورت اعمال تغییرات، ناچار به ذخیره فایل خروجی با پسوند docx خواهید بود. امکان خواندن فایل‌هایی که از لایه محافظتی برپایه استاندارد “مدیریت حقوق ناشر اطلاعات (IRM)” بهره‌مند شده‌اند نیز از دیگر ویژگی‌های موجود در این به‌روزرسانی است. 

کاربران نرم‌افزار پاورپوینت نیز با نصب این آپدیت، امکان ویرایش پس‌زمینه اسلایدها را خواهند داشت. این در حالی است که در به‌روزرسانی ماه مارس این بسته نرم‌افزاری، نسخه تبلت پاورپوینت امکان تغییر رنگ تم مورد استفاده را فراهم ساخته بود.

مایکروسافت کاربران اکسل را نیز بی‌نصیب نگذاشته و بازکردن صفحات گسترده‌ای که در آن‌ها مولفه ActiveX به‌کار گرفته شده را امکان‌پذیر ساخته است. علاوه بر این، ترکیب بهبودیافته رنگ‌ها نیز به‌منظور استفاده کاربران در صفحات گسترده در دسترس قرار گرفته است. 

این به‌روزرسانی از طریق پلی‌استور گوگل قابل دریافت و نصب خواهد بود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا