تکنولوژی

اکانت کورای مدیر گوگل هک شد

به نظر می‌رسد اکانت Quora ساندار پیچای(مدیرعامل گوگل) توسط گروه OurMine هک شده است. این اولین بار هم نیست که این گروه خرابکار یک اکانت سطح بالا را هک می‌کند. آنها کمتر از یک ماه پیش بود که حساب توییتر و پینترست مارک زاکربرگ(موسس فیسبوک) را هم هک کرده بودند.

این تیم هکر با حساب کاربری پیچای یک پست در کورا منتشر کردند و حساب توییتر پیچای هم به حساب کورای او متصل بود و همه متوجه این اتفاق شدند.

OurMine حالا تصمیم گرفته تا برند مشهور خود را به SecurityFirm تغییر دهد و اعلام کرده از این پس تصمیم دارند تا به مردم در راستای ارتقا امنیت کمک کنند و هک کردن حساب افراد را کنار بگذارند. با توجه به گزارشات در این باره مشخص است که این گروه درحال انجام آزمایش و یا جلب توجه بودند و دیگر قصد تکرار این کار را ندارند.

بنا به گفته OurMine، آنها حتی پسورد را هم تغییر ندادند و فقط یک تست را پیاده سازی کردند تا نشان بدهند بقیه هم می‌توانند به این حساب‌ها دسترسی پیدا کنند. اگر یک هکر خرابکار به این حساب‌ها دسترسی پیدا می‌کرد می‌توانست همه چیز را در حساب این افراد مهم در دنیای آی‌تی را تغییر دهد.

از طرف دیگر هم کورا هنوز هیچ عکس‌العملی به این اتفاق نشان نداده است. اگر شما هم در Quora عضو هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا رمز عبور خود را تغییر دهید.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا